<$BlogRSDUrl$>

4.11.03

σκέψεις πριν τη συναυλία. 

Προ μηνός περίπου είχα σημειώσει ένα χωρίο της Γραφής που αναφέρεται στην καταγωγή των μουσικών, το αντιγράφω :
Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ
*
Και έγνω Κάιν
την γυναίκα αυτού,
και συλλαβούσα έτεκεν τον Ενωχ,
και ήν οικοδομών πόλιν
και επονώμασεν την πόλιν επί τω ονόματι του υιού αυτού Ενώχ.
Εγενήθη δε τω Ενώχ Γαιδαδ,
και Γαιδαδ εγέννησεν τον Μαιηλ,
και Μαιηλ εγέννησεν τον Μαθουσαλα,
και Μαθουσαλα εγέννησεν τον Λαμεχ.
και έλαβεν εαυτώ Λαμεχ δύο γυναίκας, όνομα τη μια Αδα
και όνομα τη δευτέρα Σέλλα .
και έτεκεν Αδα τον Ιωβελ,
ούτος ήν ο πατήρ οικούντων εν σκηναις κτηνοτρόφων.
και όνομα τω αδελφώ αυτού Ιουβαλ,
ούτος ην ο καταδείξας ψαλτήριον και κιθάρα.
*
ΓΕΝΕΣΙΣ 4: 17-21

*
φίλος που ασχολείται με τα μουσικά πράγματα μου έστειλε το παρακάτω σχόλιο :
"Κατά μίαν όλως προσωπική μου εκτίμηση ο μύθος του Κάιν και του Άβελ, απηχεί την επικράτησιν του homo sapiens έναντι του homo neaterdalis. Το βρίσκω φυσικό άλλωστε, διότι από τη γενιά του Κάιν, όπως η Γραφή μαρτυρεί, προέρχονται και οι μουσικοί, άνθρωποι πανούργοι, αδελφοκτόνοι, εθισμένοι στις πλέον μακάβριες εκτελέσεις των αδελφών τους συνθετών.
Ρωτά ο μαέστρος τον μουσικό:
-Έχεις δει αυτόν που θα παίξουμε;
-Δεν ξέρω, κύριε, έχω να τον δω από προχθές, απαντά ο μουσικός.
Και όλοι γνωρίζουμε ότι, τουλάχιστον μέσα στα βάθη της ψυχής του, τον έχει σφάξει απ' την ώρα που πέσαν στα χέρια του οι παρτιτούρες του έργου του...(και να σκεφτεί κανείς ότι επί της μουσικής, σπάνια περιορίζεται κανείς στην πρώτη εκτέλεση...).
Τώρα , βέβαια, θα ρωτήσει κάποιος, τι έργο περιμένεις να έχει γράψει ένας νεάτερνταλ..., μήπως είχε δίκιο ο Κάιν;"

*
ΝΕΩΤΕΡΟ. Άλλος φίλος που ασχολείται με τα μουσικά :
"Συν-θέτω είναι το 1/4 της δημιουργικής πράξης. Απομένουν τα πλην-θέτω, επί-θέτω και δια-θέτω".

*

buzz it!

 

Comments: Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?