24.11.03
προβληματικός μαθητής
Βιβλία που προσπαθώ να διαβάσω και θα τα διαβάσω ολόκληρα κάποτε! Ήμουν πάντα προβληματικός μαθητής.
"Τι έγινε όμως τώρα, εντελώς πρόσφατα, και άλμα προς τα πίσω ανέσυρε τη γενική σε -ους και την άπλωσε γενναιόδωρα, μαρμελάδα στο ψωμί των ΜΜΕ ή όπου αλλού: της Σαπφούς και κόντρα της Σαπφούς διαβάζουμε κι ακούμε όλο και πιο συχνά. [...] Λοιπόν βίαιος εξαρχαϊσμός των πάντων; για να δοκιμάσουμε μαζί : της Μαρούς Σεφέρη, της Τασούς Καββαδία, της Φωφούς Βασιλακάκη, της Μαντούς Αραβαντινού, της Ρηνιούς Παπανικόλα, της Γωγούς Αντζολετάκη, της Μυρτούς, της Κρινιούς, της Λενιούς κ.ο.κ. [...] Ξεχάσαμε μονάχα τη Σαπφώ τη Νοταρά. Που κι αυτή είχε τη χαρά να αξιωθεί μετά θάνατον τη γενική σε -ους [...]" Γιάννη Η. Χάρη- "Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΑ ΛΑθΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΘΗ"- ΠΌΛΙΣ 2003
"Ο ποιητής γηροτροφείται με την αγαθή ελπίδα ότι θεμελίωσε έργο αιωνιώτερο του χαλκού, ότι οι νέοι θα συγκινουνται με τη δική του έκφανση του ωραίου, ότι επειδή έδρεψε τα ρόδα της Πιερίας θα τον θυμούνται οι μελλούμενες γενιές, ότι πτερόεσσα η φήμη θα του διασφαλίσει την αθανασία. Εύελπις λοιπόν ο ποιητής, αλλά το κοινό θα εκδώσει την τελεσίδικη απόφαση. Ποιο αναγνωστικό κοινό όμως και με ποια κριτήρια;" Μ.Ζ. Κοπιδάκης- "Εν λόγω ελληνικώ"- Ικαρος 2003 "Το 1999 κατ' ανάθεση του Ο.Τ.Ε. ανέλαβα να συγκροτήσω μια σχολιασμένη ανθολογία κειμένων από τον Όμηρο ως τον Ελύτη.[...] Το καθένα από τα εικοσιέξι κεφάλαια περιλαμβάνει σύντομο εργοβιογραφικό σημείωμα για τον ανθολογούμενο, κείμενο και μετάφραση, όπου κρίνεται απαραίτητη, και σχολιασμό τού κειμένου -πες : ερμηνευτική ανάγνωση αν είσαι μεγαλόψυχος." Φάουλ το ότι το κεφάλαιο για τον Ελύτη, το έγραψε η Ι. Ηλιοπούλου. Αμάν πια με κάτι γκόμενες... Ευτυχώς που ο Γεώργιος Χατζιδάκις δε συνθέτει...
"Οι συνέπειες της αντιστάσεως των Ιουδαίων στον εξελληνισμό είναι αποφασιστικής σημασίας και γι' αυτήν ακόμη τη γένεση του Χριστιανισμού. Βασική συνέπεια αυτής της αντιστάσεως είναι η ανάπτυξη μιας ιστορικής διαλεκτικής, παρόμοιας με εκείνη που είχαν αναπτύξει άλλοι λαοί της Ανατολής ως αποτέλεσμα της υποδουλώσεως τους σε ισχυρότερες δυνάμεις (Βαβυλώνιοι, Αιγύπτιοι, Πέρσες κ.λπ.). Το σχήμα της κοσμοθεωρίας ή ορθότερα ιστοριοθεωρίας, που ξεπήδησε από τις καταχτήσεις αυτές, ήταν το εξής : κάθε ξένη επιδρομή και κατάκτηση ενός λαού συνεπιφέρει αναστάτωση στην καθιερωμένη πολιτιστική και κυρίως στη θρησκευτική τάξη, που με την προστασία του τοπικού θεού επικρατεί στη ζωή του λαού αυτού. Κατά συνέπεια, μια εξ ίσου ραγδαία αποκατάσταση της τάξεως αυτής από κάποιον άλλο ηγέτη πρέπει να ακολουθήση, για να φέρη την αποκατάσταση της δικαιοσύνης και να τιμωρήση ή να αμείψη κάθε υπεύθυνο. Από την ιστοριοθεωρία αυτή των λαών της Μέσης Ανατολής γεννιέται το αποκαλυπτικό είδος της θρησκείας ( που παρατηρείται σε όλους σχεδόν τους λαούς της Ανατολής : Πέρσες, Αιγυπτίους, Βαβυλωνίους κ. λπ. )" ΙΩΑΝΝΟΥ ΖΗΖΙΟΥΛΑ Μητροπολίτου Περγάμου- "ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ- Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΟΣΜΩΝ" - ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ 2003
Comments:
Δημοσίευση σχολίου