<$BlogRSDUrl$>

10.11.05

γιορτές ΙΙ 

Ακόμα λίγες φωτογραφίες που τράβηξαν νεαροί τσιγγάνοι:

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

(αν και δεν είσαι ηλίθιος θα στο πω: κλικ πάνω
στις εικόνες για να τις δεις μεγαλύτερες)


*
Για τις δυο φωτό που ακολουθούν, κάτι έχει να πει η Αφροδίτη.

[κάνε δεξί κλικ στο από πάνω λινκ και --->save target (ή link) as. (Μόλις 270 ΚΒ)].
Δεν κατάλαβες; Κάνε απλά κλικ και περίμενε λίγο, ντάμιτ!


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

*

Νέα Αλικαρνασσός. Ηράκλειο Κρήτης. Ο καταυλισμός τους χωρισμένος στα δύο. Από τη μια οι μανάβηδες, για να τους δώσουμε όνομα, κι από την άλλη οι παπουτσάδες, ας πούμε. Οι πρώτοι διαθέτουν φρούτα, χαλιά, καρέκλες. Οι δεύτεροι ρούχα, παπούτσια κ.τ.λ. Οι πρώτοι περιπλανώμενοι, οι δεύτεροι διαθέτουν συνήθως μια άδεια σε λαϊκή αγορά. Οι πρώτοι «φτωχοί», οι δεύτεροι «ευκατάστατοι». Οι πρώτοι ντύνονται τσιγγάνικα. Οι δεύτεροι προσπαθούν να το αποφύγουν. Οι πρώτοι χρησιμοποιούν ξεσκέπαστα, μερικές φορές σαραβαλιασμένα, τουότα για τη μεταφορά των προϊόντων, οι δεύτεροι περίκλειστα βαν. Τα παιδιά φωτογραφίζουν ψυχαναγκαστικά τα αυτοκίνητα. Σύμβολα ταυτότητας, τόσο μέσα όσο και έξω απ’ τον καταυλισμό. Εργαλεία επιβίωσης. Όχι, δεν πρόκειται να τα κάψουν ποτέ. Καλύτερα να τους κοπεί το χέρι. Μοιάζουν των Αμερικανών; Στα μέρη των μανάβηδων, χώμα. Με την πρώτη βροχή λασπουριά. Στα μέρη των παπουτσάδων, στρωμένο τσιμέντο, με υποτυπώδη αυλάκια χαραγμένα πάνω του, για να αποχετεύονται τα νερά. Οι πρώτοι λένε πως οι δεύτεροι δεν είναι τσιγγάνοι. Τους αποκαλούν «οι Χαλκιδαίοι». Ψίθυροι για συνεργασία των Χαλκιδαίων με τους Τούρκους. Ναι, τους Τούρκους, τον δέκατο ένατο αιώνα. Οι δεύτεροι είναι πιο «αυστηροί» με τις γυναίκες τους. Τις αφήνουν όμως να δουλεύουν, πράγμα αδιανόητο για τους πρώτους. Τα παιδιά των δεύτερων, των ευκατάστατων, δεν δέχονται να πάρουν μέρος στο πρόγραμμα «καταγράφοντας τη δική μου πραγματικότητα», τα παιδιά των πρώτων ευχαρίστως.

κ.τ.λ. κ.τ.λ., μέσα σε μια χώρα είκοσι (;) στρεμμάτων.
*
Τα πλήρη στοιχεία όπως τα πήρα με μέηλ: "Το project χρηματοδοτήθηκε από τη Γ.Γ.Ν.Γ. στο πλαίσιο του προγράμματος ΝΕΟΛΑΙΑ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Υλοποιήθηκε από Νέους Τσιγγάνους του καταυλισμού Νέας Αλικαρνασσού, στο πλαίσιο της δράσης «Καταγράφοντας τη δική μου πραγματικότητα», του προγράμματος ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ." Όπως είπαμε ουδεμία σχέση με υπουργεία έχω. Η επιλογή των φωτογραφιών όμως, εδωνανά, είναι δική μου.

buzz it!

 

Comments:
Ζώντας ανάμεσα σε παπουτσάδες, έχω να σου πω ότι πολύ μας μοιάζουν.Αρχίζουμε σιγά σιγά και τους λιώνουμε σαν αλοιφή για να τους κάνουμε σαν τα μούτρα μας.

Η πορεία τους, είναι συγκεκριμένη. Οι μανάβηδες θα γίνουν παπουτσάδες και οι παπουτσάδες, "φυσιολογικοί".Για να στο αποδείξω, σκέψου ότι παλιά υπήρχαν μόνο "ξένοι", που τώρα ονομάστηκαν πιο οικεία: "μανάβηδες".
 
'Ομορφες είναι οι μελαχροινές τσιγγάνες.
Ερωτικιά ακούγεται και τιτίβισμα μοιάζει η φωνή της Αφροδίτης.

Kuk η δουλειά σου αυτή εδώ είναι πολύ γεμάτη και μέσα σε μιά παράγραφο έδωσες τόση λεπτομέρεια...

Στο post για τα εξεγερμένα γαλλάκια μίλησες για τρόπους που βρίσκουν οι "καταπιεσμένοι" για να το γιορτάζουν. Με αυτά τα δύο posts σου έδειξες (και το εν λόγω πρόγραμμα έδειξε) πώς μπορούν να το γιορτάσουν αυτοί οι "μανάβηδες & παπουτσάδες".

Το είπα και στο προηγούμενο σχόλιο και ήθελα και να το επαναλάβω. Και να ξαναπώ πως μ' αρέσουν οι μελαχροινές τσιγγάνες και η φωνή της Αφροδίτης.
 
Οι διαχωριστικές γραμμές δε σταματούν να υπάρχουν και πέρα από τα 20 στρέμματα, μέσα στα ίδια τα σπιτικά και τις οικογένειες. ΕΚΕΙ είναι και οι πιο πικρές.

Διαφωνώ με τις προκαθορισμένες πορείες, που σκιτσάρει η Κωνσταντίνα. Τελειώσανε αυτά, μπήκαμε ήδη στην εποχή των πισογυρισμάτων - και όσο πάει θα φαίνεται περισσσότερο. Αν συνεχίσουμε έτσι, η Ελλάδα θα ξαναγυρίσει, σε πολλά θέματα, στο '60 (ελπίζω όχι πιο πίσω...). Ακριβώς όπως έγινε ήδη στα παρισινά μπανλιέ.

Συμφωνώ με τον θείο - τραγί για τις μελαχροινές τσιγγάνες. Καθεμιά τους έχει μονάχα 2 ή τρία χρόνια ομορφιάς - πριν την παραμορφώσει η ζωή, αλλά αυτός ο ελάχιστος χρόνος είναι εκτυφλωτικός.
 
Gypsies υπάρχουν και http://www.smithsonianeducation.org/migrations/gyp/gypstart.html
 
Κάτι συμβαίνει τώρα τελευταία και αυτό το βλογ γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον, όλο και πιο σχετικό με το τι πραγματικά έχει σημασία.

Μμ.

[και άλλα καλά λόγια που έκοψα]
 
"Αν δούνε τώρα αυτη τη φωτογραφία θα πούν 'Α, τί ωραία που είναι', αλλά να τα φορέσω εγώ τώρα αυτά τα ρούχα και να πάω, ξέρω γω, στο διπλανό σπίτι, μ' έσφαξε [ο πατέρας]..."

Πολύ γλυκιά και μελωδική η φωνή της Αφροδίτης όταν περιγράφει τη σκανταλιά της. Κι η φωτογραφία σχεδόν θεατρική.

Την άλλη την κοπέλα, όταν την κοιτάζω και μου γελάει έτσι, όλο θέλω να της γελάω κι εγώ. :-)
 
Κωνσταντίνα, οι τσιγγάνοι διατηρούν με πείσμα την ταυτότητά τους εκατοντάδες χρόνια τώρα και μάλιστα κάτω από αντίξοες συνθήκες. Eν τω μεταξύ, δεν θα έβλαπτε αν διέθεταν ηλεκτρισμό και αποχέτευση της προκοπής, αφού είναι Έλληνες πολίτες και Ευρωπαίοι. Άκουσα ότι έχει εξασφαλιστεί, εδώ και χρόνια, κάποια έκταση, για τη δημιουργία καταυλισμού ο οποίος θα διαθέτει στοιχειώδη υγειονομική υποδομή, αλλά αντιδρά (ή ολιγωρεί) η τοπική κοινωνία στην υλοποίησή του. Όσοι τσιγγάνοι μένουν στον υπάρχοντα καταυλισμό, δεν είναι, προς το παρόν, σε θέση να συνεργαστούν έτσι ώστε να προωθήσουν το θέμα. Στην ασυνεννοησία συμβάλλει και το γεγονός ότι σήμερα είναι εκεί, αύριο δεν είναι και μεθαύριο επιστρέφουν. Όσοι μου μίλησαν (λίγοι) λένε ότι θα ήθελαν να ζούσαν κάτω από καλύτερες συνθήκες. Αν με ρωτούσαν (μπουχαχαχα) θα έλεγα ότι χρειάζεται επειγόντως να βρουν τρόπους ώστε να ενωθούν και να αποκτήσουν πολιτικό βάρος στην περιοχή. Να βρουν τρόπους να χρησιμοποιήσουν (όπως δικαιούνται) το υπάρχον νομικό πλαίσιο. Αν όλα πάνε καλά και δημιουργηθεί τελικά ο καινούργιος καταυλισμός, ίσως με την βοήθεια καλοπροαίρετων μπαλαμός, τότε εκπληρώνεται μια βασική υλική προϋπόθεση για να γίνουν όλοι «παπουτσάδες». Τελικά μάλλον θα γίνουν αυτό που οι ίδιοι, κι όχι εμείς, επιθυμούν. Διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι υποτιμητικά στους «παπουτσάδες».

Θείο τραγί, ωραίες γυναίκες πράγματι.

Πάνο, άκουσα ότι στον καταυλισμό τα παιδιά λογοδίνονται από τα πέντε τους, στα δεκαεννιά μια άγαμη κοπέλα θεωρείται γεροντοκόρη .

Eirineta, ευχαριστώ για το λινκ.

Sraosha, όπως έλεγε ο Νίτσε (όχι θα έλειπε), εκτιμώ κάποιον όχι μόνο για ό,τι γράφει αλλά και για ό,τι δεν γράφει.

Mindstripper, έλεγα συνέχεια στην Αφροδίτη ότι είναι καταπληκτική όταν μιλάει. Θα με παρεξήγησε το κορίτσι τόσες φορές που της το ‘πα. Καλή επιτυχία στις εξετάσεις σου, όταν γίνουν. Οι εξετάσεις που μετράνε είναι εκείνες που θα δώσεις με εξεταστή τον εαυτό σου.
 
Σ' ευχαριστώ Kuk.
...και ξέρεις, μεγάλο πρόβλημα αυτός ο εξεταστής που ανέφερες... δε λαδώνεται με τίποτα ο άχρηστος ;-)
Νά 'σαι καλά.
 
Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?