29.11.05
shochet.
Αφήγηση Αθήναιου στο μπλογκ της Μιραντολίνας. Ο λόγος περί Σαγκάλ:
'Ωστε ο παππούς του Chagal ήταν shochet; Χασάπης που εκτελούσε τη σφαγή των ζώων σύμφωνα με το κομμάτι του ιουδαικού νόμου που αφορούσε στην κατανάλωση της τροφής,το kashrut...
Shochet δε γίνεται ο καθένας,πρέπει να είναι άτομο που να είναι γνωστό για τον πράο χαρακτήρα του και το σεβασμό του προς της φύση και τα πλάσματά της.Οι Άραβες έχουν την αντίστοιχη Zabiha. Απ'όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω τόσο το shochet όσο και η zabiha είναι ο πιο ανώδυνος τρόπος θανάτωσης των ζώων ο οποίος είναι ακαριαίος και επιτρέπει την πλήρη απομάκρυνση του αίματος από το ζώο.
Και κάτι συγκινητικό.Πριν από ένα μήνα, ίσως και πιο πολύ πέθανε ο τελευταίος χασάπης shochet της Αθήνας. Αυτό αναστάτωσε αρκετά τα υπέργηρα μέλη της εβραικής κοινότητας τα οποία κρατούν τους κανόνες kashrut και προτάθηκαν διάφορες λύσεις.Δόθηκε τελικά η σολομώντεια. Η Αθήνα είναι γεμάτη μουσουλμάνους και έχει τουλάχιστον 3 χασάπηδες που σφάζουν σύμφωνα με τη zabiha και οι τρεις εξαιρετικοί άνθρωποι και οι τρεις προθυμοποιήθηκαν αμέσως να σφάζουν και για λογαριασμό της εβραικής κοινότητας σύμφωνα με τους δικούς τους κανόνες. Αυτό βέβαια δε θα γινόταν ποτέ σε ασκεναζίμ κοινότητα η οποία δεν αναγνωρίζει τη zabiha ως kosher. Εδώ όμως δεν έχουμε τέτοια προβλήματα...
Μα είναι να μη σχολιάσω κι εγώ, μαζί με την Μιραντολίνα: "Αθήναιε είσαι θησαυρός!"
*
Ελπίζω να μου συγχωρέσει ο Αθήναιος τη συμπλήρωση των "και" του
Comments:
Μπράβο! Αυτό είναι που λένε είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα! Όχι όλοι, ρεεε...
Το αρνί πάνω στον πάγκο του χασάπη
Το αρνί πάνω στον πάγκο του χασάπη
Σας βρίσκω σφιγμένο, χαλαρώστε. Συγκινείται κανείς για κάτι που συνέβη. Και καμιά φορά "κάτι που συνέβη" είναι απλά "κάτι που συνέβη" κι όχι μια ακόμα μεταφορά. Ή, για να το πούμε κι αλλιώς, μια εικόνα κρύβει χίλιες μεταφορές.
*
(μεταφορά = σχήμα λόγου κατά το οποίο η σημασία μιας λέξης επεκτείνεται αναλογικά και σε άλλες συγγενικές λέξεις, που συμβαίνει να έχουν κάποια μικρή ή μεγάλη ομοιότητα με αυτήν)
*
Εκτός απ' τη μεταφορά ωστόσο, υπάρχει κι ο συνειρμός. Μου θυμίσατε τους Αχαρνής: "Ο Δικαιόπολης δεν είναι αντιπολεμική καρικατούρα και ειρήνη και αφοπλισμός και τέτοια...Αλλά τότε...τι είναι ο Δικαιόπολις; [...] Σε τι θεό πιστεύει τέλος πάντων αυτός ο άνθρωπος και κάνει το κορόιδο, μαύρη κοροϊδία δηλαδή, με το κεφάλι πάνω στον πάγκο του χασάπη, ναι, σε τι πιστεύει; [παύση] Δεν-ξέ-ρω."
*
Κατά τα άλλα, η ατμόσφαιρα είναι μια χαρά. Όσο υπάρχει αέρας...
*
*
(μεταφορά = σχήμα λόγου κατά το οποίο η σημασία μιας λέξης επεκτείνεται αναλογικά και σε άλλες συγγενικές λέξεις, που συμβαίνει να έχουν κάποια μικρή ή μεγάλη ομοιότητα με αυτήν)
*
Εκτός απ' τη μεταφορά ωστόσο, υπάρχει κι ο συνειρμός. Μου θυμίσατε τους Αχαρνής: "Ο Δικαιόπολης δεν είναι αντιπολεμική καρικατούρα και ειρήνη και αφοπλισμός και τέτοια...Αλλά τότε...τι είναι ο Δικαιόπολις; [...] Σε τι θεό πιστεύει τέλος πάντων αυτός ο άνθρωπος και κάνει το κορόιδο, μαύρη κοροϊδία δηλαδή, με το κεφάλι πάνω στον πάγκο του χασάπη, ναι, σε τι πιστεύει; [παύση] Δεν-ξέ-ρω."
*
Κατά τα άλλα, η ατμόσφαιρα είναι μια χαρά. Όσο υπάρχει αέρας...
*
Ο συνειρμός, κοιτάζοντας το θέμα σου, με οδήγησε το ξημέρωμα να ανεβάσω το δικό μου χασάπικο
Ευχαριστώ σε (και το συνειρμό βεβαίως)
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστώ σε (και το συνειρμό βεβαίως)