17.5.06
Έχουμε και τις εμμονές μας.
Όσο στενεύει το οπτικό μου πεδίο, όσο απομακρύνομαι από το βασίλειο της ανάγκης, τόσο χάνουν το βάρος τους οι απόψεις σου. Γράφει στην Πολιτεία ο Πλάτων: «άλλ’ ου γαρ προ γε της αληθείας τιμητέος ανήρ» (595 c) και μεταφράζει ο Σκουτερόπουλος «Ωστόσο δεν είναι σωστό να βάζουμε τον άνθρωπο [μιλάει για τον Όμηρο] πάνω από την αλήθεια». Έκτοτε διαδόθηκε: Από κάτω ο απέναντι άνθρωπος κι από πάνω η σύγκρουση των δικών του και των δικών μου απόψεων, η «αλήθεια». Τι μας λες... Κι αν κάποιος θελήσει να μιλήσει για τον Πλάτωνα; Αδύνατον. Στους διαλόγους γνώμη εκφράζουν μόνον όσοι τους κατοικούν, γνωστό αυτό. Ο συγγραφέας ποτέ. Τι θα βάλω πάνω στον Πλάτωνα; Access denied! Φροντίζει μάλιστα να είναι πειστική η σκηνοθεσία, έτσι που ο υπεύθυνος να την κάνει, ανενόχλητος, στα παρασκήνια. Είναι μέρος του περιεχομένου η θεατρικότητα. Αντιλαμβάνεσαι την ειρωνεία. Τον βλέπω να γελάει κάτω απ τα μουστάκια του ενώ υπαγορεύει... Ποσώς μ’ ενδιαφέρουν οι απόψεις λοιπόν... Άντε να τις χρησιμοποιήσω ως βοήθημα για στιγμιαίο προσανατολισμό. Κι αυτό για ψυχολογικούς λόγους... Βρε, θα πουλούσα σε τιμή ευκαιρίας -τι λέω; θα τις χάριζα- όσες απόψεις μού ‘χουν μείνει, για να βρεθώ πάνω ή κάτω, αδιάφορο, από ένα ζευγάρι χαμογελαστά μάτια. Κι ο Πλάτων το ίδιο θα έκανε νομίζω.
Το βιντεάκι με τον Στηβ Μάρτιν είναι του 1976. Αν έχεις αργή σύνδεση πάτα πρώτα play, μετά pause κι άστο να φορτώσει.
Το βιντεάκι με τον Στηβ Μάρτιν είναι του 1976. Αν έχεις αργή σύνδεση πάτα πρώτα play, μετά pause κι άστο να φορτώσει.
Comments:
Aν τις έχουμε, λέεει... (ενν. εμμονές).
Τί γράφεις πάλι, εκεί, κυρέ kuk???
Ζουγράφισες πάλι. Για τις απόψεις και την αλήθεια έχω αναφερθεί με διάφορες αφορμές.
Ποθώ λοιπόν, κι εγώ τα ματάκια.
[Βέβαια, ο Σκουτερόπουλος κάνει ίσως τις καλύτερες μτφρ. στον Plato].
Τί γράφεις πάλι, εκεί, κυρέ kuk???
Ζουγράφισες πάλι. Για τις απόψεις και την αλήθεια έχω αναφερθεί με διάφορες αφορμές.
Ποθώ λοιπόν, κι εγώ τα ματάκια.
[Βέβαια, ο Σκουτερόπουλος κάνει ίσως τις καλύτερες μτφρ. στον Plato].
Υπερβάλετε θείο τραγί. Ευχαριστώ. Ευτυχώς που "sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me".
(φωνητικά?)
.
"Ποσώς μ’ ενδιαφέρουν οι απόψεις λοιπόν..."
(Now you’re talkin’!)
.
"Άντε να τις χρησιμοποιήσω ως βοήθημα για στιγμιαίο προσανατολισμό"
(Όχι μην το κάνεις σ’λέω…let the force guide you!)
.
"Κι αυτό για ψυχολογικούς λόγους..."
(OK, then…)
.
"Βρε, θα πουλούσα σε τιμή ευκαιρίας -τι λέω; θα τις χάριζα- όσες απόψεις μού ‘χουν μείνει "
(If they are of any worth you’ll have to kick and scream to get ‘em across anyway!)
.
"…για να βρεθώ πάνω ή κάτω, αδιάφορο, από ένα ζευγάρι χαμογελαστά μάτια"
(Silent Sublime Smile!)
.
"Κι ο Πλάτων το ίδιο θα έκανε νομίζω."
(Amen! Hallelujah!!!)
.
.
.
.
"Ποσώς μ’ ενδιαφέρουν οι απόψεις λοιπόν..."
(Now you’re talkin’!)
.
"Άντε να τις χρησιμοποιήσω ως βοήθημα για στιγμιαίο προσανατολισμό"
(Όχι μην το κάνεις σ’λέω…let the force guide you!)
.
"Κι αυτό για ψυχολογικούς λόγους..."
(OK, then…)
.
"Βρε, θα πουλούσα σε τιμή ευκαιρίας -τι λέω; θα τις χάριζα- όσες απόψεις μού ‘χουν μείνει "
(If they are of any worth you’ll have to kick and scream to get ‘em across anyway!)
.
"…για να βρεθώ πάνω ή κάτω, αδιάφορο, από ένα ζευγάρι χαμογελαστά μάτια"
(Silent Sublime Smile!)
.
"Κι ο Πλάτων το ίδιο θα έκανε νομίζω."
(Amen! Hallelujah!!!)
.
.
.
Να πω το κοινό και τετριμμένο ότι κάτι τέτοιοι από τα παιδιά τους το βρίσκουν; (από τον Αριστοτέλη που κι αυτός είπε πως ηράσθη την φιλτάτη αλήθεια πιο πολύ από τον μπαμπά του τον φίλο Πλάτωνα). Να αποτολμήσω μια προέκταση; Μήπως κι ο Πλάτωνας, όταν άρχισε να χάνει απόψεις, είπε να πουλήσει/χαρίσει "όσες του'χαν μείνει" σε Πρωταγόρες, Τίμαιους, Θρασύμαχους και Κρατύλους; Αν ναι, ο υπό τους μύστακας γέλως του μήπως είναι κομματάκι πικρός; Κάτι σα σχιζοφρενής που ψυχαναλύει χαριτωμένα τους άλλους του εαυτούς. Έχω ενθουσιαστεί με αυτό το κουκουζελικό κείμενο, ελπίζω να πέσει στα μάτια κανενός άξιου κλασικού φιλολόγου, ίσως προωθεί μια νέα ενδιαφέρουσα αναγνωστική πρόταση (και δεν έχω δει ακόμα το βίντεο, πάω τώρα).
Καλημέρα Kuk!
Για να πω την αλήθεια, i think i lost myself trying to find myself..
Furthermore, I think it's safe to say I'm still lost.
But really, who isn't these days?
Να'σαι πάντα καλά να ανεβάζεις τα πιο όμορφα, διασκεδαστικά κ' thought provoking posts out there!
Για να πω την αλήθεια, i think i lost myself trying to find myself..
Furthermore, I think it's safe to say I'm still lost.
But really, who isn't these days?
Να'σαι πάντα καλά να ανεβάζεις τα πιο όμορφα, διασκεδαστικά κ' thought provoking posts out there!
Αγαπητέ τέττιξ, αποκλείεται να μην τα έχει ήδη πει κάποιος...
Boyracer, happy to know you're around. Lost or found.
Boyracer, happy to know you're around. Lost or found.
Η ειρωνεία και η υπονόμευση σίγουρα έχουν εντοπιστεί. Μιλώ κυρίως για το ενδεχόμενο να πρέπει να εξηγήσουμε την διαλογικότητα του Πλάτωνα ως μια μορφή "αποποίησης ευθυνών" (άποψη που δεν ξέρω αν τη συμμερίζεται, αλλά την συνήγαγα αυθαιρετο-απαγωγικά από το κείμενό σου). Δεν νομίζω να έχει διατυπωθεί μια τέτοια υπόθεση, αλλά πόρρω απέχω και από το να ξέρω την πλατωνική βιβλιογραφία ικανοποιητικά. :)
Προς μέλλοντες φιλολόγους, δηλώνω υπεύθυνα ότι το κοπυράιτ της ανωτέρω ιδέας ανήκει αποκλειστικά στον τέττιγα.
*
Αυτό είναι συμπληρωματικότητα!
*
Δημοσίευση σχολίου
*
Αυτό είναι συμπληρωματικότητα!
*