<$BlogRSDUrl$>

3.7.07

Παραπέμπει ο Πάνος σε τρεις αναφορές σε όσα συνέβησαν στην Αμάρυνθο. Τρία άρθρα. Ένα του Διονύση Γουσέτη στην Αυγή: "Τον περασμένο Οκτώβριο ζήσαμε τη μαγνητοσκόπηση βιασμού 16χρονης αριστούχας μαθήτριας στην Αμάρυνθο από συμμαθητές της." Ένα του Ριχάρδου Σωμερίτη από το Βήμα: "Ποιας Αμαρύνθου; Δεν τη θυμόσαστε; To χωριό όπου μια κοπελιά βιάστηκε μέσα στο σχολείο και ο βιασμός της βιντεοσκοπήθηκε από συμμαθήτρια. Η κοπελιά αυτή ήταν αριστούχος." Και τέλος σε μια καταχώρηση του Doncat, όπου παρατίθεται μεταξύ άλλων και το κείμενο της επερώτησης του Στέφανου Μάνου στη Βουλή: "Ωστόσο πριν από έξι μήνες συγκλόνισε τη χώρα η περίπτωση του βιασμού στην Αμάρυνθο μιας βουλγάρας αριστούχου μαθήτριας".

Αναρωτιέμαι, θα διαβάζαμε ποτέ: "Ωστόσο πριν από έξι μήνες συγκλόνισε τη χώρα η περίπτωση του βιασμού στην Αμάρυνθο μιας βουλγάρας μαθήτριας, σκέτου στούρνου, ξύλου απελέκητου";

Τι στο καλό σημαίνει η εμμονή στις σχολικές επιδόσεις της κοπέλας; Θα είχε καμιά σημασία αν ένας απ τους βιαστές έμπαινε πρώτος στο πανεπιστήμιο; Έχει ίσως κάτι ο αριστούχος που τον κάνει να υποφέρει περισσότερο; Ή μήπως, εμείς οι κακοί μαθητές, δεν συγκινούμε αρκετά τον πληθυσμό; Μπορεί πάλι το αριστούχος να υπονοεί κάτι για τη σεξουαλικότητα των ανθρώπων. Αριστούχος = ελαφρώς ανάπηρος σεξουαλικά, οπότε... Κάτι τέτοια διαβάζω και παίρνει άλλη διάσταση μέσα μου το "μάθε παιδί μου γράμματα".
*

buzz it!

 

Comments:
Αχ, Kukuzelis, αχ...
Μα δεν κατάλαβες ακόμη; Το "αριστούχος" επιβεβαιώνει το βιασμό. Δεν ήταν το κορίτσι στούρνος, σκεπάρνι, μπουζούκι (για να θυμηθώ ανάλογους χαρακτηρισμούς σε μαθητές) κατά συνέπεια δεν κουνούσε την ουρίτσα του! Γιατί ως γνωστόν οι καλές μαθήτριες βιάζονται, ενώ οι κακές προσφέρονται κι απολαμβάνουν.

Είναι προδότρες οι άτιμες οι λέξεις, είναι προδότρες. Αποκαλύπτουν άθελά μας νοοτροπίες και προθέσεις. Κι εδώ ισχύει παραφρασμένο αυτό που έλεγε η γιαγιά μου: Θέλει η π.....α να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει. Όπου χαρά, βάλε λέξη.
 
Σωστά το έγραψες νομίζω.

Πώς όμως και οι 4 θυμήθηκαν την ίδια ώρα την Αμάρυνθο;
Μου την δίνει η σκοπιμότητα.
Και κάτι ακόμα. Το κορίτσι μπορεί να θέλει να ξεχάσει. Την ρωτησανε πριν γράψουν;
 
Θέλουμε να δείξουμε στον κόσμο τον δίκαιο, τον καλύτερο, εαυτό μας και καταφέρνουμε να βάζουμε μέσα μας την αδικία απ το παράθυρο...
 
Όπως το είπε ο Τίποτας: οι καλές μαθήτριες βιάζονται, ενώ οι κακές προσφέρονται κι απολαμβάνουν.

Το κορίτσι να θέλει να ξεχάσει; Γιατί, επειδή "την ατιμάσανε" και δεν είχε το σθένος και το κουράγιο να πάει να πέσει στις ρόδες κανενός τρακτέρ; Επειδή ο βιασμός δεν είναι έγκλημα αλλά κακοτοπιά; (πώς, λ.χ., όταν πας να βγεις από το πάρκινγκ και γδέρνεις το αμάξι του άλλου ενώ βρίσκεται στο ενάμισυ μέτρο;)
 
"Τι στο καλό σημαίνει η εμμονή στις σχολικές επιδόσεις της κοπέλας;"

Δείχνει ότι ο φθόνος είναι βασική αιτία του ρατσισμού.

Είσαι αριστούχα; Είσαι όμως επίσης βουλγάρα και μουνί, οπότε πάρε να 'χεις...
 
Είπα ίσως θέλει να ξεχάσει. Δεν είναι μία κανονική αντίδραση αυτή; Οταν έχεις τραβήξει όσα τράβηξε τότε ζητάς δικαιοσύνη, εκδίκηση ή λήθη. Ολα παίζουνε, ακόμα και η συγχώρεση. Σε όλα έχει δικαίωμα.
Ετσι, πρέπει να την ρωτήσουνε αν συμφωνεί με την επαναφορά στην επικαιρότητα. Ιδιαιτέρως αν αυτή εξυπηρετεί γελοίες πολιτικές σκοπιμότητες.
 
Ο φθόνος είναι η βασική αιτία του ρατσισμού; Συγνώμη αλλά αυτό είναι μεγάλη μπαρούφα. Οι Αγγλοι αποικιοκράτες φθονούσανε τους μαύρους της Αφρικής και τους Ινδούς; Οι άγγλοι και οι γάλλοι τους Ινδιάνους;
 
Το αριστούχος παραπέμπει στο ηθικός. Η ευφυία στην σύνεση. Ο κακός μαθητής παραπέμπει στο άμυαλος και ανήθικος. Για αυτό ο υπερτονισμός της αριστείας.

Ο έμπιστος είναι ο απουσιολόγος, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο πιο αποδοτικός βαθμοθήρας της τάξης. Η κοινωνία υποστηρίζει τα πιο αποδοτικά μέλη της.

@j95 δε νομίζω ότι είναι θέμα φθόνου ή ρατσισμού ο βιασμός αυτός. Τον αριστούχο σήμερα δεν τον φθονεί κανείς. Ο ρατσισμός στην τοπική κοινωνία βγήκε μετέπειτα σαν "αμυντικό" αντανακλαστικό. Στη θέση της κοπέλας μπορούσε να είναι οιαδήποτε, Ελληνίδα ή μη. Ο βιασμός αυτός προέρχεται από την αποσάθρωση του σεβασμού προς τον συνάνθρωπο, την έλλειψη συνειδητότητας των θυτών και σε ένα παιδαγωγικό σύστημα που στρουθοκαμηλίζει σε όσα αφορούν το σεξ.
 
"Ο φθόνος είναι η βασική αιτία του ρατσισμού;"

Όταν ο ρατσισμός προέρχεται από καταποντιζόμενους και κατευθύνεται προς ανερχόμενους, ναι.
 
"Στη θέση της κοπέλας μπορούσε να είναι οιαδήποτε, Ελληνίδα ή μη."

Αν ήταν Ελληνίδα (και ιδιαίτερα ντόπια) την άλλη μέρα οι δράστες θα ήταν το λιγότερο σαπισμένοι στο ξύλο μέχρι αναπηρίας από το σόι της.

Ο βιασμός σαν έγκλημα στοχεύει στην εμπέδωση από το θύμα της κατώτερης θέσης του. Παναπεί δεν το κάνεις εύκολα στην κόρη του δημάρχου ή του παπά, αλλά με μια βουλγάρα που έχει σηκώσει κεφάλι τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.
 
Τά'χει πει ο Έκος.
Η ιδιότητα "φορτίζει" το λόγο.

Δεν είναι ίδιο π.χ. να πει ο καθηγητής πανεπιστημίου "τα μεταλλαγμένα κάνουν κακό" και να πει το ίδιο ο απόφοιτος δημοτικού.

Κατ'επέκταση, το να πάθει κάτι άσχημο η αριστούχος με το να πάθει το ίδιο το μπουζούκι, κακώς μεν αλλά αληθώς λειτουργεί διαφορετικά εντός μας.

Μιλάω αυθαίρετα για τους περισσότερους, βεβαίως.

Αν θέλετε κι άλλο /αντίστοιχο/ παράδειγμα, δείτε το εξής. Για τον αρχιεπίσκοπο χριστοδουλόπουλο, ήρθαν φημισμένοι γιατροί από το εξωτερικό. Για τον οικοδόμο όμως δεν ήρθαν. Αυτό μας φαίνεται φυσιολογικό.

Δυστυχώς, δεν έχουμε φτάσει ακόμα στο επίπεδο που η παιδεία θα μας αποτρέπει από τέτοιου είδους διακρίσεις.

Όλε.
 
@95 Συγχέεις τα επακόλουθα με τα αίτια του βιασμού. Συμφωνώ με το:

"Ο βιασμός σαν έγκλημα στοχεύει στην εμπέδωση από το θύμα της κατώτερης θέσης του."

Αλλά μετά το "Πα να πει..." παύει η αντικειμενική ανάλυση και κυριαρχείσαι από την "αντιρατσιστική" σου εμμονή. Το έγκλημα δε νομίζω να ήταν ρατσιστικό, το θύμα τύχαινε να είναι βουλγαρικής καταγωγής, το έγκλημα έγινε ενάντια σε μια νεαρή γυναίκα. Το τρομακτικό για εμένα δεν είναι τόσο η εγκληματική πράξη καθ' αυτή όσο η συνενοχή και άλλων νεαρών γυναικών, οι οποίες δε φαίνεται να ταυτίστηκαν με το θύμα, αλλά επικροτούσαν τον θύτη.

Υ.Γ.: Εμμένω στο μη ρατσιστικό του εγκλήματος, καθώς είχα αρκετές φορές ενταχθεί στη σχολική κοινότητα ως "αλλοδαπός". Στην αρχή πάντα υπήρχε η αντιμετώπισή μου ως ξένου, αλλά η αφομοίωσή μου δεν αργούσε πολύ "παρά τα αριστεία μου".
 
το τίποτα το έθεσε πολύ σωστά. Η βαθμολογία δεν έχει σχέση με τη σεξουαλικότητα της κοπέλας, αλλά συνδέει το ότι δε λέει ψέματα και πως δεν πήγαινε γυρεύοντας για βιασμό και ότι προκάλεσε το φθόνο των άλλων επειδή εκτός αλλοδαπή ήταν και αριστούχα.
 
Να πω το πιο απαισιόδοξο;
Γνωρίζω ένα πολύ νέο παιδί -κάπου 23- που κατάγεται από το χωριό αυτό και είπε
-Να γίνει πρώτα η έρευνα να δούμε ποιός βίασε ποιόν...
Απίστευτο και τόσο κακό, όχι μόνο για το συγκεκριμένο περιστατικό αλλά και για την νοοτροπία του έλληνα άντρα που θέλει τη γυναίκα ή χανουμάκι ή πουτανάκι. Και δεν μιλώ για τον μέσο έλληνα-κάθε άλλο!
Μέχρι πότε;
 
Η σχολικη επιδοση μαζι με τη φυσικη εμφανιση εχουν τη μεγαλυτερη συναφεια με την αυτοεκτιμηση.Δινοντας,λοιπον,εμφαση στη καλη σχολικη επιδοση της μαθητριας,κερδιζει ποντους η προσωπικοτητα της και κατ'επεκταση αυξανεται το ενδιαφερον του φιλοθεαμοντος κοινου.
 
Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?