7.11.07
Τσιγάρα, σπίρτα, ράδιο, κιάλια, κουδούνια, σκύλοι
τα όρη, η βέργα κι η βροχή ειν' του βοσκού οι φίλοι.
ή
η απίστευτη δύναμη του φαντασιακού.
*
Aστυνομικός [Ωτοστόπ. Πάει στο Ηράκλειο για να παραδώσει ένα έγγραφο]:
Από παλιότερο ποστ.
*
Κέντρο διασκέδασης. Τοποθεσία και ημερομηνία άγνωστη:
Έλα παρέα, έλα. Γεια σου βρε Φθύμη. Έλα Ευθύμη εδώ. Έλα με τη παρέα σου, ελάτε. Ελάτε βρε, σηκωθείτε βρε. Για τσι φρουρούς βρε θα πούμε. Θωρώ (χαρώ;) σε κοπελιά μου. Ήρθανε.
Ήρθανε ειδικοί φρουροί -ε- κι έχω μεγάλη ευθύνη
όπα, κι έχω μεγάλη ευθύνη- γιατί τα όπλα του χωριού επήρα υπ' ευθύνη
Έλα παρέα όπα όπα. Γεια σου Μαυράκη. Ε- Έλα. Όπα όπα. Έλα παρέα. Στην υγειά σας.Θωρώ σε κοπελιά μου
Ήρθανε ειδικοί φρουροί και βρήκα το μπελά μου
και βασιλεύει άδυτος ο ήλιος στα οζά [ζώα] μου
Γεια σου Γιάνναρε. Έλα έλα.
Με καθαρό το πρόσωπο εις το χωριό μου βγαίνω
γιάντα μου κάνουνε έφοδους δε το καταλαβαίνω
Γιάντα μου κάνουνε. Γιάντα;
[Μούπανε οι φρουροί]
Μου πανε πως στην έφοδο την άλλη θα μου βρούνε
-θα μου βρούνε στην άλλη λέει. Έ κιαμέ-
το πιο καλό μπιστόλι μου για με γδικηθούνε
όπα και δε θα με γδικηθούνε. Έλα μα.
Μα και πιστόλι να κρατώ [χαρώ σε κοπελιά μου] πάλι δε θα το βρούνε
γιατί θαρρώ πως πρέπει τως καλά να εκπαιδευτούνε
Καλά. Καλά να εκπαιδευτούνε. Γεια σου Λαζάνη, ειδικέ. Έλα έλα.
Στη ράτσα απου χει οπλαρχηγούς και καπετάνιους βγάλει
ανήκω και δε δέχομαι κιανείς να τη προσβάλλει
Γεια σου άντρα. Γεια σου παρέα. Όπα όπα. Κοπελιά μου.
Η Κρήτη όλη ήμπλεξε και είναι οι φρουροί αιτία
απού δεν τη τρομοκράτησε ούτε διχταχτορία
Έλα έλα
Μου βρήκανε το μπράουνιγκ οι φρουροί τσι (γέλιο) αστυνομίας
και με καταδικάσανε -οι φρουροί- και με καταδικάσανε σα να μαι εγκληματίας
Όπα. Σα να μαι εγκληματίας Γιάνναρε.
Γιάνναρος (;): Επ, μάνα μου, και πως εστέσουνε;
όπα όπα
Εγώ το λέω φανερά κι ας γίνω άνω-κάτω
φρουροί τα όπλα τα χωσα και τα χω στο μιτάτο
Έλα έλα. Όπα όπα όπα. Γεια σου παρέα.
τα όρη πέτρες στα κλαδιά και τα οζά πετούνε
άμα φυλακιστεί ο βοσκός και δεν τον εθωρούνε
(δηλαδή τα βουνά πετάνε πέτρες στα κλαδιά και τα ζώα
άμα φυλακιστεί ο βοσκός και δεν τον βλέπουνε. Ωραίος στίχος.)
Γεια σου Ευθύμη. Γεια σου παρέα. Έλα έλα.
Τσιγάρα, σπίρτα, ράδιο, κιάλια, κουδούνια, σκύλοι
τα όρη, η βέργα κι η βροχή είν του βοσκού οι φίλοι
Όπα λέω. Γεια σου βρε παρέα.
Ήρθανε ειδικοί φρουροί, θε μου και πώς θα αντέξω
ανε μου βρούνε τ' άρματα, ποτέ δε θα ξεμπλέξω
Μα ποτέ ποτέ ποτέ. Ποτέ ποτέ. Έλα.
Και οι φρουροί σα θα με δουν αλλάζουνε πορεία
δε θένε λέει μπλεξίματα με τέτοιο εγκληματία
Είμαι καλό παιδί, δεν είμαι κακός. Έλα. Έλα παρέα. Που 'σεστε παρέα; Καλώς τσι. Άστο το τραπέζι ελάτε δω. Εδώ. Έλα Γιώργαρε. Έλα εδώ. Γιώργο. Γιώργο. Εδώ. Έλα, καλό παιδί είσαι κι εσύ. Έλα.
Οπλοφορώ μα τσι φρουρούς τους έχω αγνοήσει
γιατί τσι Κρήτης το έθιμο κανείς δε θα το σβήσει
Αυτή είναι η Κρήτη είπαμε. Αυτή ναι. Γεια σου Κρήτη.
*
Το τραγούδι το άκουσα χάρη σε ένα σχόλιο του Χαρίδημου στου Μακ.
Ο Χαρίδημος έχει ανεβάσει δυο τραγούδια. Στο δεύτερο, βρίσκουμε και τους στίχους:
*
Έχει γράψει και ο Γιώργος Μανουσάκης.
Και φυσικά ο Manchurian.
*
Το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι η αστυνομία δεν έχει κάνει τίποτα διότι, κατά πάσα πιθανότητα, αν κάνει θα θρηνήσουμε νεκρούς. Και ποιος τους ακούει μετά...
Οι άλλοι, οι διεφθαρμένοι κτλ, είναι δευτερεύον πρόβλημα.
Όταν είχαν ανέβει, πριν δέκα περίπου χρόνια, μπόλικοι άνδρες των ΕΚΑΜ, ο κόσμος στον Μυλοπόταμο τους υποδέχτηκε μετά βαΐων και κλάδων. Πρωτοφανής υποδοχή. Ήμουν εκεί τότε.
*
ή
η απίστευτη δύναμη του φαντασιακού.
*
Aστυνομικός [Ωτοστόπ. Πάει στο Ηράκλειο για να παραδώσει ένα έγγραφο]:
"Ωαναθεματογιανησιαπουναβουλιαξειστοχάρτη! Καλά δεν ήμουνε στη Σάμο; Ήντα θελα γώ εδώ; Πάω να γράψω κάποιον. Γεια σου Μιχάλη μου λέει και κομπλέρνω καταλαβαίνεις; Γιάντα μωρέ δεν με στέλνεις στς Αρχάνες απού δε γνωρίζω σκιας κανέναν; Δε γράφω κι εγώ! Το 2007 βγαίνω στη σύνταξη. Θέλω να τα έχω καλά με τσι ανθρώπους."
Από παλιότερο ποστ.
*
Κέντρο διασκέδασης. Τοποθεσία και ημερομηνία άγνωστη:
Έλα παρέα, έλα. Γεια σου βρε Φθύμη. Έλα Ευθύμη εδώ. Έλα με τη παρέα σου, ελάτε. Ελάτε βρε, σηκωθείτε βρε. Για τσι φρουρούς βρε θα πούμε. Θωρώ (χαρώ;) σε κοπελιά μου. Ήρθανε.
Ήρθανε ειδικοί φρουροί -ε- κι έχω μεγάλη ευθύνη
όπα, κι έχω μεγάλη ευθύνη- γιατί τα όπλα του χωριού επήρα υπ' ευθύνη
Έλα παρέα όπα όπα. Γεια σου Μαυράκη. Ε- Έλα. Όπα όπα. Έλα παρέα. Στην υγειά σας.Θωρώ σε κοπελιά μου
Ήρθανε ειδικοί φρουροί και βρήκα το μπελά μου
και βασιλεύει άδυτος ο ήλιος στα οζά [ζώα] μου
Γεια σου Γιάνναρε. Έλα έλα.
Με καθαρό το πρόσωπο εις το χωριό μου βγαίνω
γιάντα μου κάνουνε έφοδους δε το καταλαβαίνω
Γιάντα μου κάνουνε. Γιάντα;
[Μούπανε οι φρουροί]
Μου πανε πως στην έφοδο την άλλη θα μου βρούνε
-θα μου βρούνε στην άλλη λέει. Έ κιαμέ-
το πιο καλό μπιστόλι μου για με γδικηθούνε
όπα και δε θα με γδικηθούνε. Έλα μα.
Μα και πιστόλι να κρατώ [χαρώ σε κοπελιά μου] πάλι δε θα το βρούνε
γιατί θαρρώ πως πρέπει τως καλά να εκπαιδευτούνε
Καλά. Καλά να εκπαιδευτούνε. Γεια σου Λαζάνη, ειδικέ. Έλα έλα.
Στη ράτσα απου χει οπλαρχηγούς και καπετάνιους βγάλει
ανήκω και δε δέχομαι κιανείς να τη προσβάλλει
Γεια σου άντρα. Γεια σου παρέα. Όπα όπα. Κοπελιά μου.
Η Κρήτη όλη ήμπλεξε και είναι οι φρουροί αιτία
απού δεν τη τρομοκράτησε ούτε διχταχτορία
Έλα έλα
Μου βρήκανε το μπράουνιγκ οι φρουροί τσι (γέλιο) αστυνομίας
και με καταδικάσανε -οι φρουροί- και με καταδικάσανε σα να μαι εγκληματίας
Όπα. Σα να μαι εγκληματίας Γιάνναρε.
Γιάνναρος (;): Επ, μάνα μου, και πως εστέσουνε;
όπα όπα
Εγώ το λέω φανερά κι ας γίνω άνω-κάτω
φρουροί τα όπλα τα χωσα και τα χω στο μιτάτο
Έλα έλα. Όπα όπα όπα. Γεια σου παρέα.
τα όρη πέτρες στα κλαδιά και τα οζά πετούνε
άμα φυλακιστεί ο βοσκός και δεν τον εθωρούνε
(δηλαδή τα βουνά πετάνε πέτρες στα κλαδιά και τα ζώα
άμα φυλακιστεί ο βοσκός και δεν τον βλέπουνε. Ωραίος στίχος.)
Γεια σου Ευθύμη. Γεια σου παρέα. Έλα έλα.
Τσιγάρα, σπίρτα, ράδιο, κιάλια, κουδούνια, σκύλοι
τα όρη, η βέργα κι η βροχή είν του βοσκού οι φίλοι
Όπα λέω. Γεια σου βρε παρέα.
Ήρθανε ειδικοί φρουροί, θε μου και πώς θα αντέξω
ανε μου βρούνε τ' άρματα, ποτέ δε θα ξεμπλέξω
Μα ποτέ ποτέ ποτέ. Ποτέ ποτέ. Έλα.
Και οι φρουροί σα θα με δουν αλλάζουνε πορεία
δε θένε λέει μπλεξίματα με τέτοιο εγκληματία
Είμαι καλό παιδί, δεν είμαι κακός. Έλα. Έλα παρέα. Που 'σεστε παρέα; Καλώς τσι. Άστο το τραπέζι ελάτε δω. Εδώ. Έλα Γιώργαρε. Έλα εδώ. Γιώργο. Γιώργο. Εδώ. Έλα, καλό παιδί είσαι κι εσύ. Έλα.
Οπλοφορώ μα τσι φρουρούς τους έχω αγνοήσει
γιατί τσι Κρήτης το έθιμο κανείς δε θα το σβήσει
Αυτή είναι η Κρήτη είπαμε. Αυτή ναι. Γεια σου Κρήτη.
*
Το τραγούδι το άκουσα χάρη σε ένα σχόλιο του Χαρίδημου στου Μακ.
Ο Χαρίδημος έχει ανεβάσει δυο τραγούδια. Στο δεύτερο, βρίσκουμε και τους στίχους:
Η βοσκική- η βοσκική κι η αρμεγιά δε με στενοχωρούνεΕπίσης
μόνο να βρίχνουνε τα ζα- μόνο να βρίχνουνε τα ζα χόρτα να μη πεινούνε
όλα τα επαγγέλματα- όλα τα επαγγέλματα τόνα με τ άλλο μοιάζει
εκτός από τσι βοσκικής- εκτός από της βοσκικής απού χει άλλο χάζι
Στο κέντρο τσι- στο κέντρο τσι καπετανιάς είναι το Μονοφάτσι
κι ύστερα ο Μυλοπόταμος- κι ύστερα ο Μυλοπόταμος κι εκειά έχουν έδρα οι μπάτσοι
όπα όπα
Δυο τρεις φρουροί προσπάθησαν να μ' εξουδετερώσουν -όπα όπα να μ' εξουδετερώσουν
Μα θέλει τόλμη και ψυχή όπου μαι να σιμώσουν
εις το σπαθί μου δε μπορεί -δε μπορεί- μύγιας φτερό ν' αγγίξει
κι όσοι μ' αντισταθή- κι όσοι μ' αντισταθήκανε τως το χω αποδείξει.
Γειά σου Μαυράκη με το μπάσσο σου. Τσι κιθάρες σου [...]
*
Έχει γράψει και ο Γιώργος Μανουσάκης.
Και φυσικά ο Manchurian.
*
Το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι η αστυνομία δεν έχει κάνει τίποτα διότι, κατά πάσα πιθανότητα, αν κάνει θα θρηνήσουμε νεκρούς. Και ποιος τους ακούει μετά...
Οι άλλοι, οι διεφθαρμένοι κτλ, είναι δευτερεύον πρόβλημα.
Όταν είχαν ανέβει, πριν δέκα περίπου χρόνια, μπόλικοι άνδρες των ΕΚΑΜ, ο κόσμος στον Μυλοπόταμο τους υποδέχτηκε μετά βαΐων και κλάδων. Πρωτοφανής υποδοχή. Ήμουν εκεί τότε.
*
Comments:
Ετσά 'ναι ο μπλόγκερ ο παλιός, μαθές, ο Κουκουζέλης
Που σε ξαφνιάζει, σε γελά, θέλεις το και δε θέλεις!
*
Γειά σου Κουκ, με τα ωραία σου!
Πάω να βάλω ένα λινκ στο μιτάτο - όι, στην καλύβα!
Που σε ξαφνιάζει, σε γελά, θέλεις το και δε θέλεις!
*
Γειά σου Κουκ, με τα ωραία σου!
Πάω να βάλω ένα λινκ στο μιτάτο - όι, στην καλύβα!
Οι μοντέρνες μαντινάδες είναι το gangsta rap της Κρήτης, όπως τα ρεμπέτικα ήταν (λένε κάποιοι) τα μπλουζ της Ελλάδας.
Μάγικα ντε Σπελλ, κι εγώ αυτό σκέφτηκα. Απολαυστικό.
Πάνο, αν κατάφερα να σε ξαφνιάσω είμαι πραγματικά υπερήφανος.
βπ, από το στόμα μου το πήρες. Μια δεύτερη παρατήρηση είναι ότι μικροκοινωνίες όπως της Τζαμάικα και της Κρήτης διατηρούν μια αυτόνομη δισκογραφική "βιομηχανία" και μια ανθηρή τοπική μουσική σκηνή. Και επίσης έχουν και οι δυο, με τις μεγάλες διαφορές τους βέβαια, μια κουλτούρα όπλων και μαγκιάς. Ποιο πολύ η Τζαμάικα, απ τα λίγα που ξέρω. Αλλά τίποτα δεν θα εμποδίσει την Κρήτη να την φτάσει... Για τα μπλουζ και το ρεμπέτικο δες κι εδώ. [Αν δεν το έχεις ήδη δει.]
Πάνο, αν κατάφερα να σε ξαφνιάσω είμαι πραγματικά υπερήφανος.
βπ, από το στόμα μου το πήρες. Μια δεύτερη παρατήρηση είναι ότι μικροκοινωνίες όπως της Τζαμάικα και της Κρήτης διατηρούν μια αυτόνομη δισκογραφική "βιομηχανία" και μια ανθηρή τοπική μουσική σκηνή. Και επίσης έχουν και οι δυο, με τις μεγάλες διαφορές τους βέβαια, μια κουλτούρα όπλων και μαγκιάς. Ποιο πολύ η Τζαμάικα, απ τα λίγα που ξέρω. Αλλά τίποτα δεν θα εμποδίσει την Κρήτη να την φτάσει... Για τα μπλουζ και το ρεμπέτικο δες κι εδώ. [Αν δεν το έχεις ήδη δει.]
Η αλήθεια είναι ότι, παρά το γεγονός ότι όλοι στην Κρήτη έχουν όπλα, η αντίθεση του κόσμου (ακόμα και στον Μυλοπόταμο) με όσους κατοικούν στα Ζωνιανά και τα Λειβάδια είναι τέτοια που πολλές φορές αγγίζει τα όρια του ρατσισμού! Όλοι μιλάνε για Κρήτη αλλά η δύναμη του τοπικισμού στο νησί είναι εντυπωσιακή.
Κι εγώ που νόμιζα πως τους ανθρώπους από τα ζώα τους χωρίζει το Ρέθυμνο. Χαριτωμένα-ξεχαριτωμένα, σου'ρχεται να τ'αποκαλέσεις "ζωντανά" αυτά τα ζαγάρια με τα μουστάκια και τα κουμπούρια που μοστράρουν και για άντρες και δεν μπορείς να μην κάνεις τη σκέψη για το τί αναπληρώνει αυτό το κουμπούρι τελος πάντων.
Περί αναπλήρωσης: Όλοι έχουμε τον τέτοιο μας και το υποκατάστατό του. Αντρικό κι όχι κρητικό χαρακτηριστικό. Δεν θα στεκόμουν ιδιαίτερα στο θέμα όταν ψάχνω για ιδιαιτερότητες... Η μαγκιά έχει ιδιαίτερα εξωτερικά χαρακτηριστικά που με ενδιαφέρουν...
Λες και οι Χανιώτες είναι καλύτεροι. Μπορεί να έχουν όλοι οι άντρες ζήτημα αναπλήρωσης αλλά δεν στο κολλάνε κάτω από τη μύτη και δεν ξέρω πόσο μαγκιά είναι αυτό της Κρήτης. Αρκετοί νομίζουν πως αυτοί οι τύποι είναι γραφικοί και χαριτωμένοι εγώ δεν τους βρίσκω χαριτωμένους γιατί έχουν ενστικτώδεις αντιδράσεις, σαν δαρμένα ζωα γιαυτό και τους αποκαλώ ζαγάρια. Ας καθίσουν πάνω στα βουνά τους κι ας μην ανακατεύονται με τον υπόλοιπο κόσμο που αναπληρώνει τα κενά του με πιο ειρηνικά μέσα.
Γραφικοί; Κάθε άλλο. Αν σε ξέρουν είναι άριστοι μαζί σου, αν όχι τότε σου σπάνε τα νεύρα. Ειδικά οι μαυροπουκαμισάδες. Τυπικοί Κρητικοί (Έλληνες;): Γενναιόδωροι, καθ υπερβολή, στον άμεσο περίγυρο τους, αδιάφοροι για το ευρύτερο σύνολο... Από την άλλη ενδιαφέρονται για το σύνολο όσο χρειάζεται για να διατηρούν ή να δημιουργούν πλούτο και ευημερία. Go figure...
kuk μου. Έχω το σιντί του Κυριακάκη (αγορασμένο) και άμα θες να σου το γράψω να στο πέψω. Σημειώνω ότι ο Κυριακάκης είναι από το Μονοφάτσι (νομίζω, πάντως όχι από τον Μυλοπόταμο) εξού και ο στίχος
το κέντρο της καπετανιάς είναι το Μονοφάτσι
κι απόκει ο Μυλοπόταμος απού 'χουν έδρα οι μπάτσοι
Σημειώνω επίσης ότι τους "πρωτόγονους" χωρικούς, στο Ηράκλειο οι αστοί τους αποκαλούν πέτσαρους, πετσιά - κάτι σαν το βλάχος αλλά πιο εστιασμένο στις ιδιομορφίες της Κρήτης.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με το τελευταίο. Οι ίδιοι άμα σε ξέρουν είναι φιλόξενοι και άψογοι απέναντί σου. Αν είσαι ξένος αλλάζει. Αλλά τα μαφιόζικα να κυνηγούν όποιον περνά κοντά από τα "χωράφια" τους και να τον τρομοκρατούν, δεν υπάρχουν αλλού στην Κρήτη.
Για λόγους διαχωρισμού, να σημειώσω ότι στο Λασίθι δεν υπάρχει η ίδια σχέση με τα όπλα (ούτε γενικά στα πεδινά), η παρανομία είναι τυπικά παρεμφερής με όλες τις άλλες αγροτικές περιοχές της Ελλάδας.
Επίσης κάτι που δεν λέγεται: τα ωραία της Κρήτης και τα άσχημά της, δεν είναι διαχωρίσιμα. Δεν μπορείς να πεις εύκολα κρατώ αυτό, και το άλλο το πατάσσω. Είναι εκφάνσεις της ίδιας πολιτισμικής "ιδιαιτερότητας" του ίδιου περίπου φάσματος αξιών, μέσα σε διαφορετικά συμφραζόμενα (αν και οι πρόσφατες εξελίξεις στον Μυλοπόταμο είναι κάτι το πρωτόγνωρο) .
το κέντρο της καπετανιάς είναι το Μονοφάτσι
κι απόκει ο Μυλοπόταμος απού 'χουν έδρα οι μπάτσοι
Σημειώνω επίσης ότι τους "πρωτόγονους" χωρικούς, στο Ηράκλειο οι αστοί τους αποκαλούν πέτσαρους, πετσιά - κάτι σαν το βλάχος αλλά πιο εστιασμένο στις ιδιομορφίες της Κρήτης.
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με το τελευταίο. Οι ίδιοι άμα σε ξέρουν είναι φιλόξενοι και άψογοι απέναντί σου. Αν είσαι ξένος αλλάζει. Αλλά τα μαφιόζικα να κυνηγούν όποιον περνά κοντά από τα "χωράφια" τους και να τον τρομοκρατούν, δεν υπάρχουν αλλού στην Κρήτη.
Για λόγους διαχωρισμού, να σημειώσω ότι στο Λασίθι δεν υπάρχει η ίδια σχέση με τα όπλα (ούτε γενικά στα πεδινά), η παρανομία είναι τυπικά παρεμφερής με όλες τις άλλες αγροτικές περιοχές της Ελλάδας.
Επίσης κάτι που δεν λέγεται: τα ωραία της Κρήτης και τα άσχημά της, δεν είναι διαχωρίσιμα. Δεν μπορείς να πεις εύκολα κρατώ αυτό, και το άλλο το πατάσσω. Είναι εκφάνσεις της ίδιας πολιτισμικής "ιδιαιτερότητας" του ίδιου περίπου φάσματος αξιών, μέσα σε διαφορετικά συμφραζόμενα (αν και οι πρόσφατες εξελίξεις στον Μυλοπόταμο είναι κάτι το πρωτόγνωρο) .
A και οι "οπλομαντινάδες" δεν είναι γκάνγκστα ραπ (αυτό είναι αστικό φαινόμενο!). Έχουν αναλογίες με πράγματα όπως τα narcocorridos στο Μεξικό.
Αγαπητέ, αφαίρεσα το σχόλιο σου γιατί με ενόχλησε η γλώσσα σου. Και γιατί δεν απευθύνεται σε μένα. Με συγχωρείς. Η ουσία του σύντομου σχολίου, όπως την κατάλαβα, ήταν ότι ένας από τους σχολιαστές (δεν αναφέρεται όνομα, μόνο χαρακτηρισμός) δεν ξέρει και πολλά για τους Κρητικούς ώστε να μιλάει για αναπλήρωση και τα τοιαύτα. Αν γνώριζε κανένα Κρητικό (με τη βιβλική έννοια) τότε δεν θα έλεγε όσα αβάσιμα λέει. Αλλά αφού κάνει λόγο για αναπλήρωση τότε δεν αποκλείεται και να έχει γνωρίσει πολλούς Κρητικούς (με την βιβλική έννοια πάντα). Και πάλι συγνώμη για την αφαίρεση του σχολίου σου. Αν είναι εύκολο το ύφος αυτό μόνο σε σχόλια που αφορούν εμένα.
Τα πράγματα είναι πολύ άσχημα.
Στις ΗΠΑ το ραπ των συμμοριών είναι ευρύτερα αποδεκτό από μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και ειδικά της νεολαίας, με άσχημο αντίκτυπο στην ψυχολογία και τη συμπεριφορά της νεολαίας.
Το ίδιο γίνεται και στην Κρήτη. Σε χωριά φιλήσυχα και ειρηνικά, όπου ποτέ δεν έχουν ενοχλήσει οι ειδικοί φρουροί και η αστυνομία, τα τραγούδια του Κυριακάκη και του Κονταρού προκαλούν ενθουσιασμό στα τοπικά γλέντια, και η αστυνομία στοχοποιείται χωρίς λόγο.
Αυτό ίσως είναι πολύ άσχημο γιατί αποτελεί μια μορφή κοινωνικής νομιμοποίησης της ψευτομαγκιάς των μαυροπουκαμισάδων. Ο Κυριακάκης και οι συν αυτώ -άθελα του ίσως- έχει προκαλέσει μεγάλο κακό στην Κρητική κοινωνία και ειδικά στις νέες γεννιές!
Στις ΗΠΑ το ραπ των συμμοριών είναι ευρύτερα αποδεκτό από μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και ειδικά της νεολαίας, με άσχημο αντίκτυπο στην ψυχολογία και τη συμπεριφορά της νεολαίας.
Το ίδιο γίνεται και στην Κρήτη. Σε χωριά φιλήσυχα και ειρηνικά, όπου ποτέ δεν έχουν ενοχλήσει οι ειδικοί φρουροί και η αστυνομία, τα τραγούδια του Κυριακάκη και του Κονταρού προκαλούν ενθουσιασμό στα τοπικά γλέντια, και η αστυνομία στοχοποιείται χωρίς λόγο.
Αυτό ίσως είναι πολύ άσχημο γιατί αποτελεί μια μορφή κοινωνικής νομιμοποίησης της ψευτομαγκιάς των μαυροπουκαμισάδων. Ο Κυριακάκης και οι συν αυτώ -άθελα του ίσως- έχει προκαλέσει μεγάλο κακό στην Κρητική κοινωνία και ειδικά στις νέες γεννιές!
Ένας από τους λόγους που στο νομό Λασιθίου τα πράγματα με τους βοσκούς είναι διαφορετικά από την υπόλοιπη Κρήτη, είναι ίσως το γεγονός πως εκεί περιορίστηκαν οι Ετεοκρήτες όταν σκάσανε μύτη τα Δωρικά φύλα.
Γιώργο Μανουσάκη, είμαι υπέρ της εφαρμογής του νόμου. Ίσως κάποιοι να αδικηθούν, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ άλλο δρόμο. Πώς θα εφαρμοστεί ο νόμος δεν γνωρίζω. Δεν ξέρω. Δεν έχω ιδέα. Δεν μου αρέσει η στοχοποίηση των αστυνομικών και τους τζάμπα μάγκες, όχι μόνο της Κρήτης, τους απεχθάνομαι και δεν είμαι ο μόνος.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Κυριακάκης δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ή ότι τα τραγούδια του μεγεθύνουν το πρόβλημα. Ή ότι είναι η αιτία του. Είναι μια συζήτηση που θέλει χρόνο. Γι αυτό και επαναλαμβάνεται κατά διαστήματα, με διάφορες αφορμές, χωρίς να καταλήγει σε σαφή συμπεράσματα. Η κουβέντα για τη σχέση ανάμεσα σε αυτό που υπάρχει (τι ζω;) και σε αυτό που φανταζόμαστε (τι φαντάζομαι ότι ζώ;) είναι πάντα συναρπαστική. Μου είναι δύσκολο όμως να κουβεντιάσω γραπτώς. Παρδέχομαι ότι η φαντασία έχει πολύ μεγάλη δύναμη (ορισμένες φορές).
Βρίσκω κάποιους στίχους του Κυριακάκη ωραίους και η μουσική του δεν με αφήνει αδιάφορο, αλλά δεν θα αγόραζα ποτέ δίσκο του. Μου φαίνεται ότι η γιορτή που ακούμε στο τραγούδι είναι ψεύτικη. Δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του δίσκου. Ό ίδιος, στο βιντεάκι που έστειλες, λέει ότι αγαπάει τις μαντινάδες του γιατί του δίνουν ψωμί να φάει. Προσγειωμένος μου φαίνεται. Το ίδιο, υποθέτω, συμβαίνει και με τους ακροατές του.
Σ' ευχαριστώ για το βίντεο. Δεν ήξερα ότι ήταν ευρύτερα γνωστός (κάτι λέει αυτό για εμένα.) Παρατηρώ ότι οι λήψεις των κάμεραμαν της ΕΡΤ τον κάνουν να μοιάζει με ράπερ. Ελληνικές εμμονές με τις συγκρίσεις... Τον φανταζόμουν γηραιότερο, με μουστάκια.
Χαρίδημε, μερσί για τα τραγούδια που ανέβασες.
Αυτό με τους Ετεοκρήτες με βραχυκύκλωσε. Είμαι κατά το ήμισυ Λασιθιώτης.
*
Δημοσίευση σχολίου
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Κυριακάκης δεν παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ή ότι τα τραγούδια του μεγεθύνουν το πρόβλημα. Ή ότι είναι η αιτία του. Είναι μια συζήτηση που θέλει χρόνο. Γι αυτό και επαναλαμβάνεται κατά διαστήματα, με διάφορες αφορμές, χωρίς να καταλήγει σε σαφή συμπεράσματα. Η κουβέντα για τη σχέση ανάμεσα σε αυτό που υπάρχει (τι ζω;) και σε αυτό που φανταζόμαστε (τι φαντάζομαι ότι ζώ;) είναι πάντα συναρπαστική. Μου είναι δύσκολο όμως να κουβεντιάσω γραπτώς. Παρδέχομαι ότι η φαντασία έχει πολύ μεγάλη δύναμη (ορισμένες φορές).
Βρίσκω κάποιους στίχους του Κυριακάκη ωραίους και η μουσική του δεν με αφήνει αδιάφορο, αλλά δεν θα αγόραζα ποτέ δίσκο του. Μου φαίνεται ότι η γιορτή που ακούμε στο τραγούδι είναι ψεύτικη. Δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του δίσκου. Ό ίδιος, στο βιντεάκι που έστειλες, λέει ότι αγαπάει τις μαντινάδες του γιατί του δίνουν ψωμί να φάει. Προσγειωμένος μου φαίνεται. Το ίδιο, υποθέτω, συμβαίνει και με τους ακροατές του.
Σ' ευχαριστώ για το βίντεο. Δεν ήξερα ότι ήταν ευρύτερα γνωστός (κάτι λέει αυτό για εμένα.) Παρατηρώ ότι οι λήψεις των κάμεραμαν της ΕΡΤ τον κάνουν να μοιάζει με ράπερ. Ελληνικές εμμονές με τις συγκρίσεις... Τον φανταζόμουν γηραιότερο, με μουστάκια.
Χαρίδημε, μερσί για τα τραγούδια που ανέβασες.
Αυτό με τους Ετεοκρήτες με βραχυκύκλωσε. Είμαι κατά το ήμισυ Λασιθιώτης.
*