17.11.07
Χάρα Κίρι.
Κάτω από κάθε εικόνα πρόχειρη μετάφραση.
*
Το 1970 η Γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε την έκδοση του περιοδικού l' hebdo hara-kiri.
Αιτία ήταν το από κάτω εξώφυλλο:
Το εξώφυλλο αναφέρεται στο θάνατο του στρατηγού Ντε Γκωλ, στις 9 Νοεμβρίου 1970. Τι είχε συμβεί; Την 1η Νοεμβρίου μια ντισκοτέκ (ντάνσινγκ τα έλεγαν τότε) πήρε φωτιά με αποτέλεσμα τον θάνατο 146 ατόμων. Τις μέρες που ακολούθησαν το δυστύχημα ο γαλλικός τύπος, με μια φωνή, μιλούσε για τον "τραγικό χορό". Στις 9 πεθαίνει ο Ντε Γκωλ και το hara kiri βγαίνει με εξώφυλλο:[Στο Colombey ήταν το σπίτι του στρατηγού]
Η ασέβεια ήταν αρκετή για να απαγορεύσει το γαλλικό κράτος την έκδοση του περιοδικού. Το πώς αντέδρασαν οι συντάκτες του πιο κάτω.
*
Όταν ιδρύθηκε το hara kiri, το 1960, ήταν μηνιαίο. Το 1969 εκδόθηκε το εβδομαδιαίο συμπλήρωμά του. Η επικαιρότητα πίεζε.
Μερικά σκόρπια εξώφυλλα:
ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΓΑΛΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΚΟΟΛΙΚΟΣ.
*
[Το ζύγι γράφει] "Σας αγαπώ".
*
Φοιτητές-ΜΑΤ:
Η μεγάλη συμφιλίωση του Οκτώβρη [1968, Τα CRS ήταν τα ΜΑΤ της Γαλλίας].
*
Το πρόβλημα της ιατρικής:
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.
*
ΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ.
[Το δεξί κωλομέρι:] Δεν είναι άνθρωποι σαν κι εμάς.
*
Ο ΘΕΟΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ;
[Θεός:] ΜΑ ΟΧΙ, ΟΧΙ!
*
Ξεγυμνώστε τα στήθη.
ΣΠΑΣΤΕ ΤΗ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ.
(Η αναφορά στη σειρά ταινιών με τον "Χωροφύλακα του Σαν Τροπέζ" είναι προφανής, άλλο αν δεν την σκέφτηκα αμέσως.)
*
ΠΑΣΧΑ 73.
ΤΟ HARA KIRI ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ:
Η ΚΡΥΦΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΎ.
*
Επανέρχομαι. Μετά την απαγόρευση της έκδοσής του, το περιοδικό εκδόθηκε και πάλι την αμέσως επόμενη βδομάδα με άλλο όνομα: Charly hebdo (προφέρεται Σαρλύ εμπντό). To Charly, αναφορά στο όνομα Charles, το μικρό του Ντε Γκωλ. Ταυτόχρονα αναφορά στον Charly Brown, των Peanuts, του οποίου τις "περιπέτειες" δημοσίευε η μηνιαία (μάλλον) εκδοχή του Charly (μηνιαία, εβδομαδιαία... Μπλέκουν λίγο τα πράγματα). Τέλος πάντων, πονηροί οι συντάκτες...
Λίγα εξώφυλλα του Charly hebdo για να δεις ότι πρόκειται για το ίδιο περιοδικό:
Η ΠΑΡΗΓΟΡΙΆ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ:
[Αριστερός με μπερεδάκι:] ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΩΡΑΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ!
[Στις 19 Μαΐου 1974 είχαν γίνει εκλογές. Εκλέχτηκε πρόεδρος ο Βαλερύ Ζισκάρ Ντ Εσταίν]
*
ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΦΟΒΟ.
[Κομμουνιστής:] ΤΟ ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ.
(Πώς το μαχαίρι (couteau) έγινε κονσερβοκούτι στην μετάφραση: Στην Ευρώπη το στερεότυπο του κομμουνιστή ήταν ο άνθρωπος που κρατούσε ένα μαχαίρι με τα δόντια για να σε σφάξει. Στην Ελλάδα το στερεότυπο, προϊόν του εμφυλίου, ήταν ο κομμουνιστής που έκοβε τους λαιμούς των αντιπάλων του με ένα σκουριασμένο κονσερβοκούτι. Οπότε...)
*
Πολλές φορές το χιούμορ των εργαζομένων στο hara kiri - charly ήταν αμφιλεγόμενο:
ΦΟΡΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΣΟΥΤΣΟΥΝΕΣ.
[Χαμογελαστό ανθρωπάκι με την τσουτσούνα στα σύνορα:] "Η ΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ!"
*
Και πίσω στο hara-kiri.
O Reiser είναι αρκετά γνωστός στην Ελλάδα. Υπήρξε από τους βασικούς συνεργάτες του περιοδικού. Εικονίζεται στην από κάτω διαφήμιση:
Αυτός ο άνθρωπος γνωρίζει από πεπόνια.
Μπορείτε να τον εμπιστευθείτε.
Ασχολείται μαζί τους όλη τη μέρα.
Πριν αγοράσετε πεπόνι, ελάτε να το ψηλαφίσει ο δοκιμαστής μας.
ΧΑΡΑ ΚΙΡΙ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ ΠΕΠΟΝΙΩΝ.
*
Ο Reiser πέθανε το 1983 από καρκίνο των οστών. Οι συνάδελφοι του αφιέρωσαν ένα εξώφυλλο (ή μήπως το αφιέρωσε ο ίδιος στον εαυτό του;):
Ο REISER ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ.
[Reiser:] ΟΛΈ
*
Η νίκη της Αριστεράς το 81 υπήρξε μοιραία για το εβδομαδιαίο hara-kiri: Αναγκάζεται να κλείσει λόγω έλλειψης αναγνωστών. Το τελευταίο εξώφυλλο λέει κάτι που πολλοί δημοσιογράφοι, βάζω στοίχημα, θα ήθελαν να το πουν στους αναγνώστες τους:
ΤΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΧΑΡΑ-ΚΙΡΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ!
Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΑΣ ΛΕΕΙ:
ΝΑ ΠΑΤΕ ΝΑ ΓΑΜΗΘΕΙΤΕ!
*
Η μηνιαία εκδοχή του περιοδικού θα συνεχίσει να εκδίδεται μέχρι το 86.
*
Αυτά μέσες άκρες για το Χάρα Κίρι. Μερικές ανακρίβειες δεν θα μου έχουν ξεφύγει. Ιστορικός δεν είμαι, ούτε τα έζησα όσο διαδραματιζόταν. Θα έχω κάνει και λάθη στη μετάφραση. Διορθώσεις γίνονται δεκτές με χαρά.
Το πνεύμα του Χαρα Κίρι επηρέασε και μερικούς Έλληνες. Όμως όσες εκδοτικές προσπάθειες έγιναν δεν ξεπέρασαν το αντεργκράουντ επίπεδο. Μια λαμπρή περίπτωση επηρεασμένου ήταν κατά τη γνώμη μου ο γελοιογράφος Γιάννης Ιωάννου (στο ξεκίνημά του).
*
Τα στοιχεία κυρίως από τη Γαλλική Wikipedia.
*
Όλα τα εξώφυλλα τα πήρα από εδώ.
*
*
Το 1970 η Γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε την έκδοση του περιοδικού l' hebdo hara-kiri.
Αιτία ήταν το από κάτω εξώφυλλο:
Το εξώφυλλο αναφέρεται στο θάνατο του στρατηγού Ντε Γκωλ, στις 9 Νοεμβρίου 1970. Τι είχε συμβεί; Την 1η Νοεμβρίου μια ντισκοτέκ (ντάνσινγκ τα έλεγαν τότε) πήρε φωτιά με αποτέλεσμα τον θάνατο 146 ατόμων. Τις μέρες που ακολούθησαν το δυστύχημα ο γαλλικός τύπος, με μια φωνή, μιλούσε για τον "τραγικό χορό". Στις 9 πεθαίνει ο Ντε Γκωλ και το hara kiri βγαίνει με εξώφυλλο:
Τραγικός χορός στο Colombey
-
1 νεκρός.
Η ασέβεια ήταν αρκετή για να απαγορεύσει το γαλλικό κράτος την έκδοση του περιοδικού. Το πώς αντέδρασαν οι συντάκτες του πιο κάτω.
*
Όταν ιδρύθηκε το hara kiri, το 1960, ήταν μηνιαίο. Το 1969 εκδόθηκε το εβδομαδιαίο συμπλήρωμά του. Η επικαιρότητα πίεζε.
Μερικά σκόρπια εξώφυλλα:
ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΓΑΛΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΚΟΟΛΙΚΟΣ.
*
[Το ζύγι γράφει] "Σας αγαπώ".
*
Φοιτητές-ΜΑΤ:
Η μεγάλη συμφιλίωση του Οκτώβρη [1968, Τα CRS ήταν τα ΜΑΤ της Γαλλίας].
*
Το πρόβλημα της ιατρικής:
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.
*
ΟΙ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ.
[Το δεξί κωλομέρι:] Δεν είναι άνθρωποι σαν κι εμάς.
*
Ο ΘΕΟΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΗ ΓΑΛΛΙΑ;
[Θεός:] ΜΑ ΟΧΙ, ΟΧΙ!
*
Ξεγυμνώστε τα στήθη.
ΣΠΑΣΤΕ ΤΗ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ.
(Η αναφορά στη σειρά ταινιών με τον "Χωροφύλακα του Σαν Τροπέζ" είναι προφανής, άλλο αν δεν την σκέφτηκα αμέσως.)
*
ΠΑΣΧΑ 73.
ΤΟ HARA KIRI ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ:
Η ΚΡΥΦΗ ΟΨΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΎ.
*
Επανέρχομαι. Μετά την απαγόρευση της έκδοσής του, το περιοδικό εκδόθηκε και πάλι την αμέσως επόμενη βδομάδα με άλλο όνομα: Charly hebdo (προφέρεται Σαρλύ εμπντό). To Charly, αναφορά στο όνομα Charles, το μικρό του Ντε Γκωλ. Ταυτόχρονα αναφορά στον Charly Brown, των Peanuts, του οποίου τις "περιπέτειες" δημοσίευε η μηνιαία (μάλλον) εκδοχή του Charly (μηνιαία, εβδομαδιαία... Μπλέκουν λίγο τα πράγματα). Τέλος πάντων, πονηροί οι συντάκτες...
Λίγα εξώφυλλα του Charly hebdo για να δεις ότι πρόκειται για το ίδιο περιοδικό:
Η ΠΑΡΗΓΟΡΙΆ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ:
[Αριστερός με μπερεδάκι:] ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΙΟ ΩΡΑΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ!
[Στις 19 Μαΐου 1974 είχαν γίνει εκλογές. Εκλέχτηκε πρόεδρος ο Βαλερύ Ζισκάρ Ντ Εσταίν]
*
ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΦΟΒΟ.
[Κομμουνιστής:] ΤΟ ΚΟΝΣΕΡΒΟΚΟΥΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΟΥΚΑΝΙΚΟ.
(Πώς το μαχαίρι (couteau) έγινε κονσερβοκούτι στην μετάφραση: Στην Ευρώπη το στερεότυπο του κομμουνιστή ήταν ο άνθρωπος που κρατούσε ένα μαχαίρι με τα δόντια για να σε σφάξει. Στην Ελλάδα το στερεότυπο, προϊόν του εμφυλίου, ήταν ο κομμουνιστής που έκοβε τους λαιμούς των αντιπάλων του με ένα σκουριασμένο κονσερβοκούτι. Οπότε...)
*
Πολλές φορές το χιούμορ των εργαζομένων στο hara kiri - charly ήταν αμφιλεγόμενο:
ΦΟΡΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΤΣΟΥΤΣΟΥΝΕΣ.
[Χαμογελαστό ανθρωπάκι με την τσουτσούνα στα σύνορα:] "Η ΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ!"
*
Και πίσω στο hara-kiri.
O Reiser είναι αρκετά γνωστός στην Ελλάδα. Υπήρξε από τους βασικούς συνεργάτες του περιοδικού. Εικονίζεται στην από κάτω διαφήμιση:
Αυτός ο άνθρωπος γνωρίζει από πεπόνια.
Μπορείτε να τον εμπιστευθείτε.
Ασχολείται μαζί τους όλη τη μέρα.
Πριν αγοράσετε πεπόνι, ελάτε να το ψηλαφίσει ο δοκιμαστής μας.
ΧΑΡΑ ΚΙΡΙ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ ΠΕΠΟΝΙΩΝ.
*
Ο Reiser πέθανε το 1983 από καρκίνο των οστών. Οι συνάδελφοι του αφιέρωσαν ένα εξώφυλλο (ή μήπως το αφιέρωσε ο ίδιος στον εαυτό του;):
Ο REISER ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ.
[Reiser:] ΟΛΈ
*
Η νίκη της Αριστεράς το 81 υπήρξε μοιραία για το εβδομαδιαίο hara-kiri: Αναγκάζεται να κλείσει λόγω έλλειψης αναγνωστών. Το τελευταίο εξώφυλλο λέει κάτι που πολλοί δημοσιογράφοι, βάζω στοίχημα, θα ήθελαν να το πουν στους αναγνώστες τους:
ΤΟ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΧΑΡΑ-ΚΙΡΙ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ!
Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΑΣ ΛΕΕΙ:
ΝΑ ΠΑΤΕ ΝΑ ΓΑΜΗΘΕΙΤΕ!
*
Η μηνιαία εκδοχή του περιοδικού θα συνεχίσει να εκδίδεται μέχρι το 86.
*
Αυτά μέσες άκρες για το Χάρα Κίρι. Μερικές ανακρίβειες δεν θα μου έχουν ξεφύγει. Ιστορικός δεν είμαι, ούτε τα έζησα όσο διαδραματιζόταν. Θα έχω κάνει και λάθη στη μετάφραση. Διορθώσεις γίνονται δεκτές με χαρά.
Το πνεύμα του Χαρα Κίρι επηρέασε και μερικούς Έλληνες. Όμως όσες εκδοτικές προσπάθειες έγιναν δεν ξεπέρασαν το αντεργκράουντ επίπεδο. Μια λαμπρή περίπτωση επηρεασμένου ήταν κατά τη γνώμη μου ο γελοιογράφος Γιάννης Ιωάννου (στο ξεκίνημά του).
*
Τα στοιχεία κυρίως από τη Γαλλική Wikipedia.
*
Όλα τα εξώφυλλα τα πήρα από εδώ.
*
Comments:
Σύμφωνα με το αφιέρωμα του Παρα-Πεντε στον Reiser, το εξώφυλλο αυτό το είχε σχεδιάσει για το θάνατο του στρατηγού Φρανκο, και φυσικά τα τζιμάνια - συντάκτες το χρησιμοποίησαν δια αυτή την ασήμαντο αφορμή...
Να υποθέσω ότι έχει αφιέρωμα μετά στον Edika και στο Fluide Glacial? (ναι ναι ναι ναι!!!!!!!!)
Επίσης μεγάλος χαμένος ο Ιωάννου, διάβαζα τη σειρά του τρίτου δρόμου στα 10 μου και πέθαινα στα γέλια. Βρώμικο χιούμορ εναντίον των πάντων, ακόμα και του Αντρέα, στη χρυσή εποχή του. Τώρα μου φαίνεται πιο ανώδυνος - ή εγώ έχω αναπτύξει ανοχή...
Και εγώ πέρασα καλά, όπως σχεδόν πάντα.
Να υποθέσω ότι έχει αφιέρωμα μετά στον Edika και στο Fluide Glacial? (ναι ναι ναι ναι!!!!!!!!)
Επίσης μεγάλος χαμένος ο Ιωάννου, διάβαζα τη σειρά του τρίτου δρόμου στα 10 μου και πέθαινα στα γέλια. Βρώμικο χιούμορ εναντίον των πάντων, ακόμα και του Αντρέα, στη χρυσή εποχή του. Τώρα μου φαίνεται πιο ανώδυνος - ή εγώ έχω αναπτύξει ανοχή...
Και εγώ πέρασα καλά, όπως σχεδόν πάντα.
Ωραίο. Το σκεφτόμουν το Hara-kiri πρόσφατα, ψάχνοντας κάτι παλιά μου κιτρινισμένα κόμικς. Ο Reiser ήταν ειδική περίπτωση. Δε με έκανε να γελάω όπως ο Edika ας πούμε, με έθλιβε κατά κάποιο περίεργο τρόπο- είχαν κάτι το μελαγχολικό τα στριπ του.
Από την άλλη, συνεχιστή του βρίσκω μόνο τον Vuillemin, αν κι αυτός κρύβει την τρυφερότητα του Reiser κάτω από στρώματα χοντρού χιούμορ, και δεν είναι ορατή στην πρώτη ματιά..
Από την άλλη, συνεχιστή του βρίσκω μόνο τον Vuillemin, αν κι αυτός κρύβει την τρυφερότητα του Reiser κάτω από στρώματα χοντρού χιούμορ, και δεν είναι ορατή στην πρώτη ματιά..
Λατρεύω τον Reiser. Θέλω να σχολιάσω κάτι άλλο όμως. Όπως θα θυμούνται όλοι οι απόφοιτοι του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, στον "ανώτερο κύκλο", υπήρχε συστηματική διδασκαλία του γαλλικού πολιτισμού και ως εγχειρίδια μας μοίραζαν κάποια μαυρόασπρα fiches μεγέθους Α3 στα οποία υπήρχαν κείμενα στο στυλ reading comprehension που κάλυπταν όλες τις πτυχές του σύγχρονου γαλλικού πολιτισμού. Εκεί πρωτογνώρισα τον Reiser αλλά και το Hara-kiri. Δλδ κάτι που θεωρούνταν ανατρεπτικό και εναλλακτικό στη Μητρόπολη, έξω σερβίρονταν ως δείγμα του υψηλού γαλλικού πολιτισμού. Όπως και να το κάνεις είναι αξιοσημείωτο.
Αξίζει να σημειωθεί ο αυτοπροσδιορισμός του περιοδικού ως "κακό και βλακώδες" καθώς και η παρουσία στις σελίδες του του καθηγητού Σορόν ο οποίος πρότεινε έξυπνες εικονογραφημένες πρακτικές λύσεις του τύπου: "Είναι το παιδί σας μαλακισμένο? Μετατρέψτε το σε σκούπα"
ΘΕΓΚΖ ρε κουκ. θεγκζ!!
(και έτσι λύθηκε και η απορία μου από που κλέβει η στήλη των μήντια της ακατοανόμαστης φρί(κι) πρες τις υπέροχες φωτογραφίες που την κοσμούν).
(και έτσι λύθηκε και η απορία μου από που κλέβει η στήλη των μήντια της ακατοανόμαστης φρί(κι) πρες τις υπέροχες φωτογραφίες που την κοσμούν).
Δόντια με χιούμορ.
Μια ανθυποπαρατήρηση, gendarmes είναι ειδικά οι χωροφύλακες. Να είναι τυχαίο που ο αρχετυπικός γάλλος χωροφύλακας ξεκινάει την καριέρα του κυνηγώντας γυμνιστές, όταν μετατίθεται από τον παράδεισο της επαρχίας στην κόλαση του άστεως;
Μια ανθυποπαρατήρηση, gendarmes είναι ειδικά οι χωροφύλακες. Να είναι τυχαίο που ο αρχετυπικός γάλλος χωροφύλακας ξεκινάει την καριέρα του κυνηγώντας γυμνιστές, όταν μετατίθεται από τον παράδεισο της επαρχίας στην κόλαση του άστεως;
Πάνο, περνάω καλά γι αυτό περνάς κι εσύ.
Αντώνιε, όπως τα λέει το Παρά Πέντε (κι εσύ) πρέπει να έχουν τα πράγματα. Και το Fluide Glacial και το L' Echo des Savanes και κάμποσα άλλα περιοδικά και περιοδικάκια. Κατεβάζω τώρα ένα τόρεντ (~ 5 γίγα) με όλο ή σχεδόν το Fluide Glacial. Να δούμε τι θα προκύψει... Και οι παράπλευρες σειρές του Ιωάννου (όπως το Θαύμα-Θαύμα) αξίζουν. Με την άνοδο της δεξιάς (το 89-93) νομίζω ότι έχασε κάτι από το αναρχικό του πνεύμα. Για ανθρώπους όπως αυτός, η απώλεια μοιάζει με αναπηρία... Αλλά αυτές είναι κουβέντες στο πόδι.
Schottkey, ο Willemin είναι ο διάδοχος του Reiser. Αλλά ο άτιμος ο Reiser έπιανε μερικές φορές απύθμενο βάθος. Κάτι που δεν έχω δει να το καταφέρνει ο W.
Αθήναιε, δυσκολευόμουν να διαβάσω τα άρθρα του hara-kiri. Όποιος όμως θέλει να μάθει ευχάριστα γαλλικούς ιδιωματισμούς τότε η ανάγνωσή τους είναι ο καλύτερος τρόπος. Ένας αναρχικός θα παρατηρούσε: Το καλό το κράτος όλα τα αλέθει... Αυτή η δυνατότητα είναι και κατά τη γνώμη μου μέτρο προόδου. Αξιοσημείωτο πράγματι.
Alberich, απορώ πώς κατάφερε ο Choron να βρει τόσους ταλαντούχους ανθρώπους. Η πυκνότητά τους (ταλαντούχος/τ.μ.) στο hara-kiri πρέπει να ήταν από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.
Πρόβατο, θενκγκζ κι εγώ. (άσε βρε ήσυχες τις φρη πρες)
Ακίνδυνε, έχεις δίκιο. Το διόρθωσα. Πρόσθεσα και μια εξήγηση γιατί μετάφρασα το μαχαίρι (couteau), κονσερβοκούτι. κι άλλη μια για τον χωροφύλακα.
Αντώνιε, όπως τα λέει το Παρά Πέντε (κι εσύ) πρέπει να έχουν τα πράγματα. Και το Fluide Glacial και το L' Echo des Savanes και κάμποσα άλλα περιοδικά και περιοδικάκια. Κατεβάζω τώρα ένα τόρεντ (~ 5 γίγα) με όλο ή σχεδόν το Fluide Glacial. Να δούμε τι θα προκύψει... Και οι παράπλευρες σειρές του Ιωάννου (όπως το Θαύμα-Θαύμα) αξίζουν. Με την άνοδο της δεξιάς (το 89-93) νομίζω ότι έχασε κάτι από το αναρχικό του πνεύμα. Για ανθρώπους όπως αυτός, η απώλεια μοιάζει με αναπηρία... Αλλά αυτές είναι κουβέντες στο πόδι.
Schottkey, ο Willemin είναι ο διάδοχος του Reiser. Αλλά ο άτιμος ο Reiser έπιανε μερικές φορές απύθμενο βάθος. Κάτι που δεν έχω δει να το καταφέρνει ο W.
Αθήναιε, δυσκολευόμουν να διαβάσω τα άρθρα του hara-kiri. Όποιος όμως θέλει να μάθει ευχάριστα γαλλικούς ιδιωματισμούς τότε η ανάγνωσή τους είναι ο καλύτερος τρόπος. Ένας αναρχικός θα παρατηρούσε: Το καλό το κράτος όλα τα αλέθει... Αυτή η δυνατότητα είναι και κατά τη γνώμη μου μέτρο προόδου. Αξιοσημείωτο πράγματι.
Alberich, απορώ πώς κατάφερε ο Choron να βρει τόσους ταλαντούχους ανθρώπους. Η πυκνότητά τους (ταλαντούχος/τ.μ.) στο hara-kiri πρέπει να ήταν από τις μεγαλύτερες στον κόσμο.
Πρόβατο, θενκγκζ κι εγώ. (άσε βρε ήσυχες τις φρη πρες)
Ακίνδυνε, έχεις δίκιο. Το διόρθωσα. Πρόσθεσα και μια εξήγηση γιατί μετάφρασα το μαχαίρι (couteau), κονσερβοκούτι. κι άλλη μια για τον χωροφύλακα.
Ο Vuillemin για μένα έχει κάνει το θανάσιμο λάθος του να κομιξοποιήσει (γουάου!) ανέκδοτα, το οποίο δείχνει είτε μια κωμική ένδεια είτε μια τάση να παραδώσει τη συνεργασία πριν την προθεσμία.
Στον Reiser βρίσκει κανείς μόνο σάρκα και αίμα.
Είχα κατεβάσει και εγώ μεγάλο τόρεντ με όλα τα γαλλικά άλμπουμ του Edika, αλλά ομολογώ ότι μετά από πολλοστή προσπάθεια να κατανοήσω όοοοοοολο το χιούμορ, βαρέθηκα. Πάλι καλά που υπάρχουν τα 4 μεταφρασμένα...
Ξαναδιάβασα χθες το εν λόγω αφιέρωμα. Είχε ο Cavanna κάτι πολύ ωραίο - ότι οι γελοιογραφίες σταμάτησαν με το Hara-kiri να είναι απλά η χαρούμενη παρένθεση στο κείμενο μιας εφημερίδας. Μην αρχίσουμε να μετράμε πόσοι μπορούνε να το κάνουν αυτό πια...
"Ο φασισμός του ολοκληρωτικά ευχάριστου ανθρώπου"! (Μέιλερ)
Στον Reiser βρίσκει κανείς μόνο σάρκα και αίμα.
Είχα κατεβάσει και εγώ μεγάλο τόρεντ με όλα τα γαλλικά άλμπουμ του Edika, αλλά ομολογώ ότι μετά από πολλοστή προσπάθεια να κατανοήσω όοοοοοολο το χιούμορ, βαρέθηκα. Πάλι καλά που υπάρχουν τα 4 μεταφρασμένα...
Ξαναδιάβασα χθες το εν λόγω αφιέρωμα. Είχε ο Cavanna κάτι πολύ ωραίο - ότι οι γελοιογραφίες σταμάτησαν με το Hara-kiri να είναι απλά η χαρούμενη παρένθεση στο κείμενο μιας εφημερίδας. Μην αρχίσουμε να μετράμε πόσοι μπορούνε να το κάνουν αυτό πια...
"Ο φασισμός του ολοκληρωτικά ευχάριστου ανθρώπου"! (Μέιλερ)
Πανεμορφο αρθρο!
Ειμαι λατρης του Reiser δεν ειχα ιδεα ομως για το περιοδικο, καθως γεννηθηκα 2 χρονια μετα τον θανατο του, και το μονο που μπορουσα να βρω στην ελλαδα ηταν σκορπια κι αρχαια περιοδικα του Βαβελ πριν γινει μπουρδελο....
Ειμαι λατρης του Reiser δεν ειχα ιδεα ομως για το περιοδικο, καθως γεννηθηκα 2 χρονια μετα τον θανατο του, και το μονο που μπορουσα να βρω στην ελλαδα ηταν σκορπια κι αρχαια περιοδικα του Βαβελ πριν γινει μπουρδελο....
Αντώνιε, ο Vuillemin μ' αρέσει πολύ εικαστικά... Και ο Reiser περισσότερο... Και έχοντας γράψει αυτό: Είναι άδικο να συγκρίνουμε Reiser και Vuillemin. Κι εγώ, κακώς μίλησα για διάδοχο. Κανείς δεν στέκεται βέβαια στο κενό αλλά ο δρόμος που ακολουθεί είναι καταδικός του. Τα του Reiser τω Reiser και τα του Vuillemin τω Vuillemin.
Για τις γελοιογραφίες και τον ευχάριστο άνθρωπο: Μεγάλες κουβέντες...
Gothangel, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: Και ευχαριστήθηκα που μάζεψα τα εξώφυλλα και καταευχαριστήθηκα που σου άρεσε. Είσαι άδικος με τη Βαβέλ, μου φαίνεται ότι κάνουν ό,τι μπορούν.
*
Για τις γελοιογραφίες και τον ευχάριστο άνθρωπο: Μεγάλες κουβέντες...
Gothangel, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: Και ευχαριστήθηκα που μάζεψα τα εξώφυλλα και καταευχαριστήθηκα που σου άρεσε. Είσαι άδικος με τη Βαβέλ, μου φαίνεται ότι κάνουν ό,τι μπορούν.
*
Ναι, οντως προσπαθουν στο Βαβελ, απλα νομιζω στα τευχη 1-2 χρονια μετα τον θανατο του Reiser λιγο χαλασε...
Μου φαινεται πια πιο βατο και πιο χαζο, δε ξερω...
Μου φαινεται πια πιο βατο και πιο χαζο, δε ξερω...
GothangeL, είναι δύσκολο σήμερα να προκόψουν τα εναλλακτικά κόμικς στην Ελλάδα. Οι νέοι και σχετικά παθιασμένοι αναγνώστες ενδιαφέρονται κυρίως για υπερήρωες (Μάρβελ ή Ντισί).
Μάγικα δε Σπελλ, πάντα χαιρόμαστε να διαπιστώνουμε ότι μας αρέσουν τα ίδια.
Μάγικα δε Σπελλ, πάντα χαιρόμαστε να διαπιστώνουμε ότι μας αρέσουν τα ίδια.
Ειναι παντως μεγαλο κριμα.
Στη τελικη το εναλλακτικο κομικ ειναι αυτο που σχολιαζει και ζει ...
Καλη η μαρβελ... αλλα δεν!
Στη τελικη το εναλλακτικο κομικ ειναι αυτο που σχολιαζει και ζει ...
Καλη η μαρβελ... αλλα δεν!
Σήμερα εκεί που εβόλταρα (λιώμα από τον μεσημεριανόν οίνον) αναμεσίς των μπουκινιστών φυλλομετρώντας την πραμάτεια των, έπεσε το ομμάτιόν μου εις μιαν λίσταν ναϋλοδέτων Σαρλίων. Χάζεψα γελαστικώς τα τγομεγά και φοβεγά τους εξώφυλλα, αλλ' επειδή το ημέτερον πορτοφόλιον εφάνταζεν ελαφρύ, η χειρ ηρνήθη να αγκίξη τα ήδη σπαρταρώντα καβούρια.
Μαλακία μου...
Μαλακία μου...
Ας αναφέρωμεν μόνον ότι ο θανάτος του Καρόλου δε Γωλ αλιμεντάρησε πλείστας μπλάγκας του εν λόγω φυλλαδίου.
Ευχαριστώ πολύ Κukuzelis. Σε διαβάζω καθημερινά μαζί με τους άλλους δύο Δασκάλους, προσπαθώντας να σταθώ σε ένα επίπεδο. Επί τη ευκαιρία να σου πώ πως το Post με τα Κόμικς με γύρισε πολλά χρόνια πίσω. Τότε που τα μάζευα σαν τρελλός. Έχω, νομίζω, και όλα όσα είχαν κυκλοφορίσει του Reiser, του Edika του Copi και πολλών άλλων. Καμιά εξηνταριά περίπου. Μάλιστα έχω και κάποιο τεύχος της Βαβέλ αφιερωμένο όλο στο Hara Kiri. Θα ανεβώ στο πατάρι να τα βρω.
Σε χαιρετώ και να τα πούμε από κοντά. Κανόνισε με τον Μπερεκέτη να βγούμε. Έχουμε βρει και μιά ταβέρνα με φρέσκα ψάρια στη Δραπετσώνα.
Σε χαιρετώ και να τα πούμε από κοντά. Κανόνισε με τον Μπερεκέτη να βγούμε. Έχουμε βρει και μιά ταβέρνα με φρέσκα ψάρια στη Δραπετσώνα.
GothangeL, συμφωνώ. Καλή η Μάρβελ αλλά...
Χαμένο κ., είστε επισκέπτης πρώτης διαλογής.
hamarn papeerte, τι ευχαριστείς; Εγώ ευχαριστώ. Να είμαστε καλά και θα τα πούμε.
Χαμένο κ., είστε επισκέπτης πρώτης διαλογής.
hamarn papeerte, τι ευχαριστείς; Εγώ ευχαριστώ. Να είμαστε καλά και θα τα πούμε.
Mazi me tov a3exasto jean-Marc Reiser kai tov Prof. Choron nsav kai o Cavanna kai o Wolinski... ka8evas me to idiotypo xioynor toy. P teleytaios:
"-- Sandrine, preparez-vous, je vais vous enculer"
"-- Oh, la la! youpiii!... quelle joie! je vais etre enculee... -ler, -ler -ler"...
"-- Uh...j'ai plus d'envie..."
Ta Gallika talege "langue sale" mia (Gallida) filn moy, gia tnv argot toys. Gia opoiov dev megalwse ekei, to Hara-Kiri kai ta Charlie, Hebdo kai Mensuel nsav prosbasn se aytnv tnv ypofwskoysa glwssa kai vootropia. Agorasmeva sto idio periptero me tnv Monde... alla dieferav apo tnv Monde! Ta syvn8isa toso wste se periodoys poy dev nmoyv stn Gallia grafomoyv syvdromntns. Exw snmera stnv apo8nkn moy stoibes :-)
...va, ekeivo me tnv katsikoyla. Mia kopelia poy biastnke eixe katngorn8ei meta oti ere8ise toys drastes... kai asxeta, mia alln eidnsn elege gia ktnvobasia. To e3wfyllo loipov bgnke me mia katsika dakrysmevn mprosta stov dikastn poy tns elege
"-- Vous les avez allume!"
"-- Sandrine, preparez-vous, je vais vous enculer"
"-- Oh, la la! youpiii!... quelle joie! je vais etre enculee... -ler, -ler -ler"...
"-- Uh...j'ai plus d'envie..."
Ta Gallika talege "langue sale" mia (Gallida) filn moy, gia tnv argot toys. Gia opoiov dev megalwse ekei, to Hara-Kiri kai ta Charlie, Hebdo kai Mensuel nsav prosbasn se aytnv tnv ypofwskoysa glwssa kai vootropia. Agorasmeva sto idio periptero me tnv Monde... alla dieferav apo tnv Monde! Ta syvn8isa toso wste se periodoys poy dev nmoyv stn Gallia grafomoyv syvdromntns. Exw snmera stnv apo8nkn moy stoibes :-)
...va, ekeivo me tnv katsikoyla. Mia kopelia poy biastnke eixe katngorn8ei meta oti ere8ise toys drastes... kai asxeta, mia alln eidnsn elege gia ktnvobasia. To e3wfyllo loipov bgnke me mia katsika dakrysmevn mprosta stov dikastn poy tns elege
"-- Vous les avez allume!"
Θέλει πολύ καλή γνώση των γαλλικών για να διαβάσεις ένα άρθρο του Χαρακίρι. Νομίζω ότι ο Βολίνσκυ και ο Ραιζέρ ήταν/είναι οι πιο μεταφράσιμοι.
Κατά τα άλλα, εύχομαι να έχεις πάντα χώρο και να μη χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, ποτέ.
*
Δημοσίευση σχολίου
Κατά τα άλλα, εύχομαι να έχεις πάντα χώρο και να μη χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, ποτέ.
*