<$BlogRSDUrl$>

2.10.06

dazed and confused, 

καιρό τώρα.

Η υλιστική διδασκαλία
πως οι άνθρωποι είναι προϊόντα
των περιστάσεων και της αγωγής και,
κατά συνέπεια,
οι αλλαγμένοι άνθρωποι είναι προϊόντα
άλλων περιστάσεων και αλλαγμένης αγωγής,
ξεχνάει πως οι περιστάσεις αλλάζουν
ίσα-ίσα από τους ανθρώπους και πως
ο παιδαγωγός πρέπει και ο ίδιος
να διαπαιδαγωγηθεί.
[...].

-Κ. Μαρξ
- Από την 3η (και ξεχασμένη) θέση για τον Φόιερμπαχ
(υπογράμμιση δική μου).


Υπήρξα ένας μπερδεμένος κνίτης και μάλλον παραμένω από μια άποψη. Εξακολουθούν να μ' αρέσουν οι ξεκάθαρες διαχωριστικές γραμμές: Μαλάκες-Όχι Μαλάκες... Ο Κόσμος-Εγώ... Αν και δεν τις αντιλαμβάνομαι πια σαν αντανάκλαση μιας πραγματικότητας. Πρόκειται για διαχωριστικές γραμμές που επιβάλλω βάναυσα στην όποια πραγματικότητα προκειμένου να διαχειριστώ, σωστά ή λάθος, τον περιορισμένο χρόνο μου. Ακούω και διαβάζω για προβλήματα και υπαιτίους και θυμάμαι την αδελφή της μακαρίτισσας της μάνας μου:
"Όσο καιρό ήμουν ανύπαντρη κατηγορούσα τις πόρνες,
από τότε που παντρεύτηκα τις σιχαίνομαι κι όλας".
Όπως καταλαβαίνεις δεν ήταν μόνον οι πουτάνες πρόβλημα... Προβλήματα (αληθινά ή ψεύτικα, ποιος ξέρει;) αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα. Τι κάνω με εκείνα που αδυνατώ να λύσω μόνος μου; Ρώτησα κάποτε τον φίλο μου τον Συμεών γιατί ο κόσμος κατεβαίνει με τέτοιο πάθος στις διαδηλώσεις για τα ποδοσφαιρικά, ενώ στις δικές μας διαδηλώσεις λίγο θέλουμε να κοιμηθούμε. Μου απάντησε ότι στις πρώτες ο κόσμος παθιάζεται γιατί έχει βάσιμες ελπίδες ότι θα πετύχει αυτό που ζητάει. Μου φάνηκε εύλογο. Όταν -παρά τη θέληση μου τις περισσότερες φορές- βρίσκομαι μαζί με άλλους, σπάω το κεφάλι μου να βρω κάτι που πιθανόν να οδηγήσει σε αποτέλεσμα. Όσο πιο άμεσο τόσο το καλύτερο. Ελπίζω ότι από λίγο, λίγο, λίγο. Από λίγο, λίγο, λίγο. Από λίγο, λίγο, λίγο θα γίνει πολύ. Τώρα τι ακριβώς θα είναι αυτό το πολύ, μάγος δεν έγινα ακόμα...Τα οράματα είναι πολύ χρήσιμα (κι όχι μόνο για τους άλλους) όταν δεν ξεχνάμε τι σημαίνουν... Όχι ότι μου δίνει και κανείς σημασία...Άσε που το κόλπο με τα αποτελέσματα πιάνει σπάνια στα Βαλκάνια...

*



*

buzz it!

 

Comments:
Από τον παραναγνωσμένο, παραμασημένο και παρα-παραθεμένο Τσόμσκυ:

If you assume that there’s no hope, you guarantee that there will be no hope. If you assume that there is an instinct for freedom, there are opportunities to change things, there’s a chance you may contribute to making a better world. That’s your choice.
 
Κι επειδή ούτε όλοι ξέρουμε αγγλικά, ούτε και χρειάζεται:

"Αν αποδεχτούμε πως δεν υπάρχει ελπίδα, εξασφαλίζουμε πως δεν θα υπάρξει ελπίδα. Αν αποδεχτούμε πως υπάρχει ένα ένστικτο για ελευθερία, πως υπάρχουν ευκαιρίες να αλλάξουμε τα πράγματα, τότε υπάρχει πιθανότητα να συμβάλουμε στο πλάσιμο ενός καλύτερο κόσμου. Η επιλογή είναι δική μας."
 
Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?