<$BlogRSDUrl$>

4.2.07

πόντκαστ εσείς, γράψκαστ εγώ. 

-στον Ακίνδυνο,

χάρη σ αυτόν
βρήκα τον καινούργιο player.
Πάντα χρήσιμος, κομψός, ευγενής,
διακριτικός, με χιούμορ, καίριος.
Με τέτοιους ανθρώπους θέλω,
όταν τυχαίνει, να διαφωνώ.



Κάποτε προσπαθούσα να μάθω ούτι. Απόσπασμα από το μάθημα:











Η καλή μου η δασκάλα η Κατερίνα έκανε ό,τι μπορούσε. Μόνο δυο-τρεις αιώνες μικρότερη από μένα. Ακούγεται καλά γιατί έγραφα όλο το μάθημα σε μίνι ντισκ. Αν και επιμελής μαθητής σιχαινόμουν τον ήχο που έβγαζα.



Ο Μπερεκέτης ήταν διευθυντής του τμήματος παραδοσιακής μουσικής του ωδείου *. Μου έκανε θεωρητικά (και με βοήθησε να καταλάβω ένα σωρό πράγματα) μέχρι που καταλάβαμε ότι προτιμούσαμε το ουίσκι και την κουβεντούλα απ τις κλίμακες. Αν ξέρω κάτι πολύ λίγα από μουσικά προγράμματα, και κατ επέκταση από κομπιούτερ, το οφείλω στην υπομονή του. Ακόμα θα πρέπει να πονάει το αυτί του από τα τηλέφωνα.

* Η ιστοσελίδα στην οποία παραπέμπω είναι απομεινάρι του παρελθόντος. Ουδεμία σχέση έχει το σήμερα με το τότε. Το σύνολο σχεδόν των συνεργατών της εποχής δεν συνεργάζονται με το ωδείο σήμερα. Άλλοι απολύθυκαν κι άλλοι έφυγαν για συμπαράσταση. Δέκα χρόνια πέρασαν από τότε και σιγά μην ανανεωθούν οι ιστοσελίδες.

*

Το είχα ανεβάσει και παλιότερα. Του Παναγιώτη Κονδύλη (η υπογράμμιση δική μου):

«[...] Εδώ πρέπει να υπογραμμισθεί ότι η συνήθης αντιπαράθεση των εκσυγχρονιστικών τάσεων προς την καλλιέργεια της παράδοσης είναι απλουστευτική και παραπλανητική. Μονάχα η ευόδωση της εκσυγχρονιστικής προσπάθειας επιτρέπει την επιτυχή άμιλλα με άλλα έθνη και έτσι χαρίζει την αυτοπεποίθηση εκείνη, η οποία επιτρέπει την απροβλημάτιστη αναστροφή με την εθνική παράδοση και καθιστά ψυχολογικά περιττό τον πιθηκισμό. Αντίθετα η ανικανότητα ενός έθνους να συναγωνιστεί τα άλλα σε ό,τι σήμερα –καλώς ή κακώς- θεωρείται κεντρικό πεδίο της κοινωνικής δραστηριότητας θέτει σε κίνηση έναν διπλό υπεραναπληρωτικό μηχανισμό: τον πιθηκισμό ως προσπάθεια να υποκαταστήσεις με επιφάσεις ό,τι δεν κατέχεις ως ουσία και την παραδοσιολατρεία ως αντιστάθμισμα του πιθηκισμού. Απ’ αυτή την άποψη, ο πτωχοπροδρομικός ελληνοκεντρισμός και ο κοσμοπολίτικος πιθηκισμός αποτελούν μεγέθη συμμετρικά και συναφή, όσο κι αν φαινομενικά εκπροσωπούν δύο κόσμους εχθρικούς μεταξύ τους.»


Με ανάλογη διάθεση, νομίζω.

*

Είχα διαβάσει στο Ντέφι (που να ψάχνω τώρα) μεταφρασμένους τους στίχους των τραγουδιών που ακολουθούν. Μαζί με άλλα. Έμεινα άναυδος.





Ο Ντάλλα αρέσει και στον Διονύση Σαββόπουλο. Έχει αποδώσει δυο τραγούδια του (απ όσο ξέρω). Το ένα, το "καλέ μου φίλε σου γράφω", είναι πιο γνωστό απ το δεύτερο. Μ' αυτό, το δεύτερο, θα τελειώσω:











Ιδιοφυές το παιχνίδι ανάμεσα στο γυρνάμε και το γερνάμε.

*


ΥΓ. Τα κομμάτια είναι εκεί ολόκληρα. Καρατσεκαρισμένο. Αν κάτι δεν πάει καλά ή έχουμε υπερβεί το bandwidth ή έχει εμφανιστεί κάποιο άλλο, παροδικό, τεχνικό πρόβλημα. Να ξαναέρθεις.

*

buzz it!

 

Comments:
Μια χαρά παίζεις.
 
εγώ είμαι ο γατούλης, έτσι;
 
Για το ούτι έλεγα, αλλά και στο πιάνο καλά τα πας.
 
Εξαιρετικο "ναζιαρικο" παιξιμο, μαλλον εσεις εμπνευσατε τον Αντριου Λοϋντ Βεμπερ ;-)
 
Ήθελα να αναφωνήσω "Έλεος, επιτέλους με τον Κονδύλη" αλλά άκουσα το τραγούδι του Σαββόπουλου για το οποίο έχω γράψει κι εγώ κάπου και το ξέχασα. Και μένα μου ακούγεται μια χαρά το παίξιμό σας και μια αδιάκριτη ερώτηση: μεγαλώσατε ακούγοντας παραδοσιακή μουσική;
 
Loucretia, θα ζητήσω ποσοστά! Το κακό είναι ότι τώρα μόλις πρόσεξα ότι στο βίντεο δεν εμφανίζομαι ως γατούλης αλλά ως γατούλα, η Nora. Λέτε να μου δημιουργήσει προβλήματα στο δικαστήριο;

Αθήναιε, τα ακούσματα μου δεν είχαν "δυστυχώς"

καμία
σχέση.

Και να σκεφτείτε ότι ο πατέρας μου έπαιζε μαντολίνο (κρητική μουσική βεβαίως), αλλά ποτέ δεν μπήκε στον κόπο να με μάθει. Ίσως είχε διαβλέψει κάτι ...
 
Σας ρωτάω γιατί ποτέ μου δεν επιθύμησα να μάθω ούτι, αντίθετα, θα'θελα σαν τρελός, να ξέρω να παίζω viola da gamba. Πρέπει να το αποδόσω στον κοσμοπολιτικό πιθηκισμό που λέει κι ο καλλιτέχνης.
Πάντως νομίζω πως κάποιο ρόλο πρέπει να έπαιξε το ότι ο πατέρας σας έπαιζε μαντολίνο. Μου αρέσει φο-βε-ρά το μαντολίνο αλλά φοβάμαι ότι και αυτό πρέπει να το αποδόσω στην ίδια πάθηση γιατί υπάρχουν πλείστα όσα ζωγραφικά έργα της Δύσης που αναπαριστούν ωραίες κόρες και νέους μ'ενα μαντολίνο στο χέρι. :-) Θεωρείται όμως το μαντολίνο όργανο παραδοσιακης μουσικής; Δεν ξέρω.
 
Μα το θέμα ήταν να μάθω να παίζω ένα αμιγώς ασυγκέραστο όργανο που θα μου επέτρεπε και να τραγουδάω (μπουχαχαχαχα).

Στην κρητική μουσική χρησιμοποιείται πολύ το μαντολίνο. Είναι τόσο παραδοσιακό όσο το κλαρίνο ή το ακκορντεόν. Ή το βιολί.
 
- Πεθύμησε η ψυχή να τραγουδά τσι νότες τσ

-Δικό σου ήταν αυτό Κουκουζελάκη; Μπράβο πουλάκι μου! Τζάμπα σου πήρανε το γραμμόφωνο?

(βλέπε: Μπερεκέτη Χατζημιχελάκη, Η ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΗ χαμένη ΦΕΡΕΤΙΝΗ "Τι ωραία που παίζει ο κοθκοθζελάκης το ούτιί!!!".

^ η χρήση των «τσι» μάλλον λαθεμένη είναι. Μπαίνει «τσι» στο τέλος πρότασης?

^^ το «θ» εσκεμμένο.

^^^ η χρήση του υποκοριστικού του ονόματος σας ποιητική «αηδία»

^^^^ δεν έχω licences από Μπερεκέτη
 
Στο τέλος της πρότασης ακούγεται σαν -τζη.

"τσι νότες τσ" --> της νότες της --> τσι νότες τζη (τώρα, μην στηριχθείτε και πολύ σ' αυτά που γράφω).

Ως προς τα υπόλοιπα, λες και διαβάζω δικό μου εσωτερικό μονόλογο.
 
http://guitararchipelago.multiply.com/
music/item/569
"ως μονόφθαλμον αντίδωρον"

αν δε μπορείτε να το ανοίξετε -ίσως γιατί δε θα ειστε μέλος- ενημέρωστε με- το κατεβάζω ήδη εγώ ως επίτομον μέλος- είναι γλυκό- σα να έχουν αφαιρεθεί όλες οι σι μι και ρε....
 
Μπορώ να το ανοίξω! Μπορώ να το ανοίξω! Ζόρικος ο Nguyen. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Για όποιον ενδιαφέρεται βάζω και πάλι τη διεύθυνση "συμμαζεμένη".
 
Η γάτα ανακάλυψε τον John Cage, ενώ η ιδιοκτήτριά της είναι ακόμα στον πρώτο Μπαχ όλων των παιδιών (στον οποίο η γάτα κάνει πολύ ωραία αντίποινα)...

Με ακριβώς ανάλογη διάθεση και πρόθεση, με καθόλου ανάλογη εκφραστική αποτελεσματικότητα. (ευχαριστώ)

Πολύ-πολύ ωραίο το ούτι. Και ωραία φωνή.

Α, θέλω οπωσδήποτε με κάποιον να μοιραστώ αυτό. Έχω κολλήσει μέρες τώρα: http://www.youtube.com/watch?v=CvXhFdWCcgI
 
Διακόπτουμε τη ροή των σχολίων για να μεταδώσουμε μια σημαντική αγγελία.

Ζητούνται υπεύθύνοι μπλογκοένθετων που θα ανθολογήσουν το παρόν ποστ.

Μόνο σοβαρές προτάσεις. Δεκτή και επαρχία, όμως η διανομή του εντύπου στη δυτική ελλάδα θεωρείται απαραίτητο προσόν.

Συνεχίζουμε τη ροή των σχολίων.
 
Βρε το Κατερινάκι. Τρέφει και τρέφεται από το balsam tree.

Μια ολόκληρη εποχή.
 
*

...και μετά από τη σύντομη διακοπή, απαραίτητη για την επιβίωση του αγαπημένου σας ιστολογίου...Μετά την νοσταλγική, γλυκύτατη παρέμβαση του αγαπημένου μας thas...

*

Τέττιγα, θέλει κανείς να βάλει τις φωνές, όχι μόνο για την ομορφιά του θέματος που πραγματεύεται ο Μπ. αλλά και για την ομορφιά του λόγου του. Πολύ τη χάρηκα την μοιρασιά.

Επιπλέον, ένα κλικ πιο πέρα, βρίσκει κανείς και την υπόλοιπη ομιλία:

Ένα, (αυτό που μου έστειλες)
δύο,
τρία και
τέσσερα.
(το τελευταίο λεπτό του τέταρτου μέρους είναι αριστούργημα!)

Ο τύπος που ανέβασε την διάλεξη, έχει ανεβάσει και πολλά άλλα ενδιαφέροντα βίντεο.

Τέλος, να μοιραστώ κι εγώ κάτι μαζί σου: εδώ (στο κάτω μέρος της σελίδας έχει πράμα για κατέβασμα).

*
 
Ναι, εννοούσα ασφαλώς και τη συνέχεια της ομιλίας, αλλά δεν ήθελα να γίνω καταπιεστικός βάζοντας όλα τα λινκ. :)

Πιο πολύ έχω κολλήσει γιατί ο άνθρωπος κάνει γλωσσολογία (και πολύ καλή, σε απόλυτη μάλλον αρμονία με τα σύγχρονά του τσομσκιανά διδάγματα και πιο παλιά στρουκτουραλιστικά) με τον Μπετόβεν, χωρίς καμιά καταφυγή σε συναισθηματισμούς και στο προγραμματικό περιεχόμενο (ναι, κι ο ελέφαντας όλα τα λεφτά).

Δεν μου ανοίγει γμτ το λινκ σου το τελευταίο... (ο Andras Schiff είναι; μιλάει ή παίζει; ή ο άλλος Schiff ο τσελίστας;).

Και, τώρα που τον συμπαθήσαμε, ας τον μισήσουμε λίγο: http://www.youtube.com/watch?v=33oQRhxeIbQ (βασικά, εγώ του δίνω όλα τα δίκια, αλλά δεν θα τον άντεχα).

Χάρηκα πολύ που άρεσε!
 
EGW PALI DEN AKOUW THN TYFLA MOY...
 
Είναι ο Schiff ο πιανίστας Τέττιξ [το προηγούμενο "Τέττιγα" να εκληφθεί ως πληθυντικός μεγαλοπρεπείας, δεν είσαι ένας απλός Τέττιξ αλλά ένας τεράστιος Τέττιγας]. Πρόκειται για ηχογραφημένες διαλέξεις, μετά μουσικών παραδειγμάτων, με θέμα τις σονάτες του Μπετόβεν. Δοκίμασε ξανά, ο σύνδεσμος ανοίγει.

ATHENA, κάνε μια προσπάθεια. Καλημέρα.
 
Δημοσίευση σχολίου

This page is powered by Blogger. Isn't yours?