22.2.08
Πολλά λόγια χωρίς συμπέρασμα.
Σημειώνει ο Στέφανος Μάνος στην Καθημερινή:
Ο δήμαρχος της Αθήνας ζήτησε την επέκταση του ωραρίου [του μετρό της Αθήνας] κατά δύο ώρες και ο υπουργός Μεταφορών αποφάσισε να ικανοποιήσει το αίτημα.Και πολύ σωστά αναρωτιέται “Η διοίκηση της ΑΜΕΛ [Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας] δεν έχει άποψη;”
Για να σχολιάσει παρακάτω :
Ο ρόλος του υπουργού Μεταφορών [έπρεπε να ήταν] να καλέσει τους συγκοινωνιακούς φορείς της Αθήνας να προτείνουν την ορθολογικότερη λύση στο υπαρκτό πρόβλημα «μεταμεσονύκτιες μεταφορές».Και να ολοκληρώσει την παράγραφο με μια ατάκα παρμένη λες από ελληνική ταινία:
Διότι, αν τη δουλειά μπορεί να την κάνει μια βάρκα, δεν δρομολογείς ένα υπερωκεάνιο.Ο Μάνος αναφέρεται στην επιφυλλίδα του και σε ένα γράμμα που έστειλε στην Κ. ένας εργαζόμενος της Αττικό Μετρό. Δεν κατάφερα να το βρω.
Έψαξα. Αλλά άντε να το βρω με το άθλιο ψαχτήρι της Καθημερινής... (Θα μπορούσε να παραπέμπει στο γράμμα, που εντυπωσίασε τον Μάνο, ένα απλό λινκ μέσα στο άρθρο του, αλλά πού τέτοιες πολυτέλειες... Web 2.0 είπατε; Χα χα χα!)
Διάβασα όμως στην Athens Voice ένα άλλο γράμμα εργαζομένου στο Μετρό.
Το γράμμα δεν μπορώ να το βρω στο σάιτ της εφημερίδας. Χρησιμοποίησα ψάχνοντας το όνομα του επιστολογράφου και, εντός εισαγωγικών, μια φράση από το κείμενό του. Γράμμα όμως γιοκ. Κι ας επιγράφεται το γράμμα της εβδομάδας. Φαίνεται ότι η εφημερίδα δεν γουστάρει να τσιμπήσει ένα σεμνό και ταπεινό λινκ... (Web 2.0 είπατε; Χα χα χα!)
Θα μεταφέρω ό,τι κατάλαβα από την επιστολή, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό. Τα επιχειρήματα του επιστολογράφου, εν συντομία, είναι:
1)Ήταν λίγα τα εισιτήρια κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων στα νυχτερινά δρομολόγια του μετρό (μέσος όρος 1000 εισ. κάθε βράδυ). Άρα...Ο Γεωργελές στην απάντηση του είναι βέβαιος ότι “αν το μέτρο περπατήσει [...] θα βρείτε τα 40000 εισιτήρια που χρειάζεστε.” Και σημειώνει ότι πρόκειται “έτσι κι αλλιώς” για πιλοτική εφαρμογή.
2) Οι νέοι δεν πρόκειται να διακόψουν τη διασκέδασή τους στις 1:50, Σάββατο βράδυ, για να γυρίσουν σπίτι τους με το μετρό.
3) Το Αθηναϊκό μετρό δεν σταματάει τη λειτουργία του νωρίς. “Είμαστε στον γενικό μέσο όρο της Ευρώπης”. Εξαίρεση το μετρό του Βερολίνου.
4) Αν το μετρό ξενυχτάει, θα γίνουν εκπτώσεις στην καθαριότητα και τη συντήρησή του
5) Αν το μετρό ξενυχτάει, θα αυξηθούν υπέρμετρα τα έξοδα για την ασφάλεια των συρμών και των σταθμών (μπα, δεν ήξερα ότι η ΑΜΕΛ πληρώνει την ΕΛΑΣ 1000000 ευρά τον χρόνο για να της φυλάει τους σταθμούς...)
6) Θα μειωθούν τα κέρδη της επιχείρησης.
Τρία ερωτήματα έχω:
Αν υποθέσουμε ότι η ΑΜΕΛ, σαν επιχείρηση που είναι, προσφέρει ένα προϊόν που λέγεται “μεταφορά” στο καταναλωτικό κοινό, πώς σκέφτεται να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές της (ταξί, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, λεωφορεία) σε ένα, πιθανότατα, επικερδές niche της αγοράς: Τις νυχτερινές μετακινήσεις;
Άραγε έχει τη δυνατότητα, σαν επιχείρηση που είναι, να δοκιμάσει ποικιλία τιμολογιακών πολιτικών;
Αν η ΑΜΕΛ, σαν επιχείρηση που είναι, θελήσει να δοκιμάσει “πιλοτικά” μια “καινούργια” ιδέα, που ενδεχομένως θα της αποφέρει κέρδη (ή και υπερκέρδη) αλλά, ενδεχομένως, απαιτεί (η ιδέα) την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αν θελήσει, λέγω, να δοκιμάσει μια καινούργια ιδέα, πώς θα γίνει να μην βρεθεί, αν η ιδέα της, ενδεχομένως λέγω, αποτύχει, πώς θα γίνει να μη βρεθεί με ένα σωρό υπαλλήλους που θα διεκδικούν μαχητικά την μονιμοποίησή τους; Με τη συμπαράσταση, πιθανότατα, των συναδέλφων τους; Τοποθετώντας έτσι ένα δυσβάστακτο πολιτικό βάρος στους ώμους της όποιας κυβέρνησης;
(Να ένας ακόμα λόγος που μία δημόσια ή ημιδημόσια επιχείρηση στην Ελλάδα δύσκολα θα δοκιμάσει καινούργιες ιδέες... Ο εφιάλτης του τμήματος δημοσίων σχέσεων... Εκτός αν πρόκειται να τακτοποιήσει τους δικούς του ο καθείς, οπότε η καινούργια ιδέα έχει απτό και γρήγορο αποτέλεσμα.)
Και ένα έξτρα ερώτημα: Αν εφαρμόζεις μια καινούργια ιδέα ελπίζοντας ότι θα αποτύχει, τότε η, ενδεχόμενη, αποτυχία της είναι όντως αποτυχία;
*
Η λειτουργία του μετρό το βράδυ με βολεύει πολύ... Δεν γουστάρω να παίρνω το αυτοκίνητο... Δεν μου αρέσουν τα ταξί... Διαβάζω, αλλά συμπέρασμα δυσκολεύομαι να βγάλω.
Η φωτό: Ποδήλατο σε μια από τις πολλές πλατείες του Ναυπλίου. Το ίδιο και η φωτό εδώ.
*
Comments:
Σχετικά με τον πρώτο επιστολογράφο, αν πιστέψουμε τους μπιμπισίδες, ο χαρακτηρισμός "εργαζόμενος" μάλλον είναι παραπλανητικός.
Δεν θα ισχυριστώ ότι ο άνθρωπος τεμπελιάζει. Αλλά υποθέτω στις επικοινωνίες της εταιρείας ο διευθυντής της υπηρεσίας ασφαλείας και ελέγχου λειτουργίας μάλλον σαν στέλεχος θα αναφέρεται. Αν όχι υψηλόβαθμο στέλεχος.
Εκτός κι αν πρόκειται περί συνωνυμίας, συμβαίνουν και τέτοια, απ' ότι ακούω.
(αμήν γαρ λέγω υμίν έως αν παρέλθη ο ουρανός και η γη, ιώτα εν η μία κεραία ου μη παρέλθη από του google έως αν πάντα γένηται)
Δεν θα ισχυριστώ ότι ο άνθρωπος τεμπελιάζει. Αλλά υποθέτω στις επικοινωνίες της εταιρείας ο διευθυντής της υπηρεσίας ασφαλείας και ελέγχου λειτουργίας μάλλον σαν στέλεχος θα αναφέρεται. Αν όχι υψηλόβαθμο στέλεχος.
Εκτός κι αν πρόκειται περί συνωνυμίας, συμβαίνουν και τέτοια, απ' ότι ακούω.
(αμήν γαρ λέγω υμίν έως αν παρέλθη ο ουρανός και η γη, ιώτα εν η μία κεραία ου μη παρέλθη από του google έως αν πάντα γένηται)
Breaking news! Ο Μάνος πρέπει να μπέρδεψε τα μέσα. Και ο Γιανν[η|ι]σόπουλος όμως έχει μία επηρμένη ταπεινοφροσύνη.
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣΟΠΟΥΛΟΣ Εγκληματολόγος ΜSCJ Βoston University (εργαζόμενος στο μετρό)
Διαφωνείτε; «Το Βήμα» δέχεται ευχαρίστως απαντήσεις, παρατηρήσεις και αντιρρήσεις.
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣΟΠΟΥΛΟΣ Εγκληματολόγος ΜSCJ Βoston University (εργαζόμενος στο μετρό)
Διαφωνείτε; «Το Βήμα» δέχεται ευχαρίστως απαντήσεις, παρατηρήσεις και αντιρρήσεις.
Αθώος ο Μάνος, η ίδια επιστολή και στην καθημερινή. Υποθέτω η αναζήτηση μέσω Google δεν τον πιάνει γιατί έχουν βγάλει τον τόνο από το επώνυμο. Και η αναζήτηση από τη μηχανή της Καθημερινής μάλλον δεν περιλαμβάνει το domain news.kathimerini.gr
Τέλος αν και τα Γράμματα Αναγνωστών υφίστανται στην κατηγορία Μόνιμες Στήλες, δεν υπάρχει σύνδεσμος προς αυτά όταν διαβάζουμε το φύλλο από το domain www.kathimerini.gr . Σαδισμός στα όρια της τέχνης;
Ας είναι καλά ο Γιαννησόπουλος, λύθηκε εξαιτίας του ένα μίνι μυστήριο.
Τέλος αν και τα Γράμματα Αναγνωστών υφίστανται στην κατηγορία Μόνιμες Στήλες, δεν υπάρχει σύνδεσμος προς αυτά όταν διαβάζουμε το φύλλο από το domain www.kathimerini.gr . Σαδισμός στα όρια της τέχνης;
Ας είναι καλά ο Γιαννησόπουλος, λύθηκε εξαιτίας του ένα μίνι μυστήριο.
Δεν έχω καμία αντίρρηση με την παράταση της λειτουργίας. Μου τη δίνει όμως ότι κανείς δεν σκέφτεται το κόστος. Η εταιρεία δεν κανονίζει την τιμολογιακή πολιτική και το κράτος δεν έχει τα κότσια να βγει να πει πως για να λειτουργήσει το μετρό τη νύχτα, το εισιτήριο τις συγκεκριμένες ώρες θα κοστίζει πολλαπλάσια.
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Μανδραβέλη, το πρώτο Σαββατοκύριακο της μεταμεσονύχτιας λειτουργίας, κόστισε στην εταιρεία η μεταφορά 100Ε ανά επιβάτη.Εκατό Ευρώ; Τί λέτε ρε παιδιά. Και το συζητάμε ακόμη;
Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Μανδραβέλη, το πρώτο Σαββατοκύριακο της μεταμεσονύχτιας λειτουργίας, κόστισε στην εταιρεία η μεταφορά 100Ε ανά επιβάτη.Εκατό Ευρώ; Τί λέτε ρε παιδιά. Και το συζητάμε ακόμη;
Και το γεγονός ότι το μικρό και καταχρεωμένο κράτος μας, ίσως και να μην μπορεί να παρέχει αυτή την υπηρεσία στους πολίτες του, είναι τόσο φοβερό δλδ; Εδώ το κράτος μας δεν μπορεί να καλύψει άλλες, πιο βασικές ανάγκες, έχει γίνει ανατολικό ζήτημα ότι δεν μπορεί να παρέχει φτηνή μεταμεσονύχτια μαζική μεταφορά;
100 Ε για να πας απο το Σύνταγμα στο Χαλάνδρι. Με την Easy Jet πας και έρχεσαι στο Λονδίνο 2 φορές με αυτό το ποσό.
100 Ε για να πας απο το Σύνταγμα στο Χαλάνδρι. Με την Easy Jet πας και έρχεσαι στο Λονδίνο 2 φορές με αυτό το ποσό.
Ένα σημαντικό πρόβλημα και ο λόγος για τον οποίο αντέδρασα και εγώ στην αντίδραση των εργαζομένων είναι ότι στην Ελλάδα οι συνδικαλιστές των ΔΕΚΟ και άλλων ημι-δημόσιων οργανισμών διεκδικούν το δικαίωμα, πέραν του να προασπίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, να συμμετέχουν ή μάλλον να λαμβάνουν περισσότερο αυτοί, τις επιχειρηματικές αποφάσεις! Ας καταργηθούν λοιπόν οι διοικήσεις και ας ανατεθεί η διοίκηση στους συνδικαλιστές, είμαι βέβαιος ότι κάποιοι θα ήθελαν να συμβαίνει αυτό και στον ιδιωτικό τομέα ή μάλλον να πάψει να υπάρχει ιδιωτικός τομέας, ας το δηλώσουν όμως ξεκάθαρα. Ζούμε βεβαίως στη χώρα που συνδικαλιστές αντιδρούν στις μετακομίσεις των υπουργείων αν δεν τους αρέσει το μέρος (μη εγγύτητα στο εμπορικό κέντρο, δεν βολεύουν οι κοπάνες όταν πηγαίνεις με υπηρεσιακό πούλμαν κ.λπ.)
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε μια χώρα όπου ο πληθωρισμός είναι σε μεγάλο βαθμό δομικός και οφείλεται στον ασφυκτικό εναγκαλισμό και στη χαμηλή αποδοτικότητα της οικονομίας λόγω του ότι ποτέ δεν επετράπη να λειτουργήσει σωστά η οικονομία της αγοράς (παράλληλα με μια ισχυρή κοινωνική πολιτική για την κατοχύρωση κοινωνικών αγαθών και ΟΧΙ θέσεων εργασίας ή επιχειρήσεων ή οργανισμών ή συγκεκριμένων ομάδων), με τους προστατευμένους δεινόσαυρους (βλ. στρατηγικές επιχειρήσεις και εθνικούς επιχειρηματίες και κάθε λογής συμφέροντα) το κράτος βλέπει ως φάρμακο να επεμβαίνει ακόμη περισσότερο με αστεία μέτρα. Ελεύθερος καθορισμός τιμών; Προς Θεού, τι είναι αυτό το κακό, πού είναι το κράτος;! Εξορκισμός γρήγορα! Οι τιμές μεταφέρουν πληροφορία και οι πληροφορίες που μεταφέρουν για την οικονομία μας δεν είναι καλές. Για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνεται ότι στην Ελλάδα, αριστερά και δεξιά, μία είναι η ιδεολογία, ο κρατισμός.
Το πήγα μακριά, αλλά όλα συνδέονται.
Δημοσίευση σχολίου
Χαρακτηριστικό είναι ότι σε μια χώρα όπου ο πληθωρισμός είναι σε μεγάλο βαθμό δομικός και οφείλεται στον ασφυκτικό εναγκαλισμό και στη χαμηλή αποδοτικότητα της οικονομίας λόγω του ότι ποτέ δεν επετράπη να λειτουργήσει σωστά η οικονομία της αγοράς (παράλληλα με μια ισχυρή κοινωνική πολιτική για την κατοχύρωση κοινωνικών αγαθών και ΟΧΙ θέσεων εργασίας ή επιχειρήσεων ή οργανισμών ή συγκεκριμένων ομάδων), με τους προστατευμένους δεινόσαυρους (βλ. στρατηγικές επιχειρήσεις και εθνικούς επιχειρηματίες και κάθε λογής συμφέροντα) το κράτος βλέπει ως φάρμακο να επεμβαίνει ακόμη περισσότερο με αστεία μέτρα. Ελεύθερος καθορισμός τιμών; Προς Θεού, τι είναι αυτό το κακό, πού είναι το κράτος;! Εξορκισμός γρήγορα! Οι τιμές μεταφέρουν πληροφορία και οι πληροφορίες που μεταφέρουν για την οικονομία μας δεν είναι καλές. Για άλλη μια φορά, επιβεβαιώνεται ότι στην Ελλάδα, αριστερά και δεξιά, μία είναι η ιδεολογία, ο κρατισμός.
Το πήγα μακριά, αλλά όλα συνδέονται.