<$BlogRSDUrl$>

25.7.05






buzz it!

(9) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

24.7.05

empathy 

- της Αστραδενής


Θα ήθελα να είμαι και Λονδρέζος και Αιγύπτιος και Ιάπωνας και Νεοϋορκέζος και Αθηναίος και Νιγηρανός (κάτοικος του Νίγηρα) 365 μέρες το χρόνο. Και, γιατί όχι, καρκινοπαθής, ανοϊκός, νεφροπαθής κτλ. Αποτυγχάνω. Κι αυτό γιατί το μοναδικό δείγμα συμπαράστασης που μπορώ να φορέσω είναι το ίδιο το πετσί μου. Αν και αναγνωρίζω την ύπαρξη εξαιρετικών περιστάσεων, δεν με ενθουσιάζει καθόλου η ιδέα να κάνω κάτι που δεν θα έκανα κάθε μέρα, ώρα, στιγμή. Σαν αναπνοή. Δεν έχω ενοχές, γιατί αυτή η αποτυχία μάλλον είναι ταυτόσημη με τη φύση μου. Παραδίνομαι λοιπόν, όχι χωρίς τη γεύση μιας ήττας, στις πρωτοβουλίες κρατών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, προσπαθώντας μόνο να είμαι ενήμερος, και γεμάτος κατανόηση, για τους στρατηγικούς και τακτικούς σχεδιασμούς τους. Παραδέχομαι επίσης ότι είναι γοητευτική η προοπτική να είσαι καθημερινά κάποιος άλλος και μάλιστα χωρίς τον πόνο, ή την πείνα, που συνοδεύει την αλλαγή ταυτότητας. Ας έβρισκα τουλάχιστον τη δύναμη (χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια, ακριβώς γιατί δεν είμαι σε θέση να γίνω άλλος) να βοηθώ άμεσα όσους γνωστούς μου, κυριολεκτικά και μεταφορικά, πεινούν, διψούν και πονούν κάτω απ την μύτη μου. Και να ελπίζω σε ανάλογη προσπάθεια απ' τη μεριά τους. Διότι δεν αμφιβάλλω ότι όλοι καλά παιδιά είμαστε. Καλύτερα, έτσι κι αλλιώς, δεν γίνεται.
*
empathy: 1.Identification with and understanding of another's situation, feelings, and motives. See synonyms at pity. 2.The attribution of one's own feelings to an object.

empathy: [Άγγλο-Ελληνικό λεξικό Penguin-Hellenews] ουσ.(ψυχολ.) ενσυναίσθησις, εμβίωσις, εναίσθησις, συναισθηματική κατανόησις ή συμμετοχή (κατανόησις της συμπεριφοράς και των συναισθημάτων ενός άλλου ή κατανόησις και συμμετοχή εις μορφάς της τέχνης δι ενδοπροβολής και βάσει προσωπικών ενεργειών και βιωμάτων του ατόμου)

buzz it!

(7) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

22.7.05

ΑΤΕΛΕΣΤΑΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ. 

*
Πρώτοι όσοι, αστειευόμενοι, φλερτάρουν την εξουσία. Την εξουσία κάθε μορφής. Την προσωπική εξουσία. Τους ακούς ή τους διαβάζεις και σχεδόν βλέπεις να τους τρέχουν τα σάλια. Πρόκειται για χαρακτήρες που «είναι ό,τι ακριβώς κατηγορούν». Μερικές φορές είναι πολύ εύστοχοι στα αστεία τους. It takes a soul to know a soul βλέπεις.


Μετά,
οι συμπαθέστεροι των ανθρώπων! Τους χαρακτηρίζει η μεγάλη και υψηλή ιδέα που τρέφουν για το ανθρώπινο είδος ή για τον εαυτό τους· κάτι που, στην περίπτωση μας, είναι το ίδιο και το αυτό. Οικτρά απογοητευμένοι από την ανθρωπότητα, δίνουν την εντύπωση ότι γελάνε για μην κλαψουρίσουν. Ας τους πούμε αφελείς. Ας τους πούμε μελό τύπους. Κατά διαστήματα μοιάζουν να έχουν κατάθλιψη. Γρήγορα όμως συνέρχονται. Οι αρσενικοί χρησιμοποιούν συχνά τους αστεϊσμούς για να χαλαρώσουν τη γυναίκα δίπλα τους, να χαλαρώσουν κι ίδιοι. Εκείνες τις στιγμές, αν έχουν ταλέντο, θα μπορούσες να τους πεις χαριτωμένους και προσωπικά χαίρομαι όταν η προσπάθεια τους αποδίδει. Ανήκουν σε πολυπληθή ομάδα, κι αυτό δίνει μια νότα λαϊκότητας στ' αστεία τους.

Οι πρώτοι και οι δεύτεροι διέπονται από μια στοιχειώδη, τουλάχιστον, αισιοδοξία. Κατά βάθος ελπίζουν ότι τα πράγματα μπορούν να καλυτερέψουν γι αυτούς. Ίσως να έχουν δίκιο.


Τέλος,
εκείνοι που αστειευόμενοι θεωρούν ότι δεν έχουν τίποτα να χάσουν ή να κερδίσουν.

Εδώ θα δεις κάποιους από τους προλετάριους και τους φτωχούς αγρότες που έχουν απομείνει (δεν έχουν γίνει δημόσιοι υπάλληλοι δηλαδή) να κουβαλάνε τις υπέροχες χοντράδες τους.

Διακρίνω επίσης μερικούς που διαθέτουν ήδη, έχοντας κοπιάσει πολύ, κάθε είδους εξουσία. Γράφοντας κοπιάσει, εννοώ και «πατώντας επί πτωμάτων».

Βλέπω ακόμη και ορισμένους (συνήθως μικροαστούς) που από τη μια θεωρούν ότι δεν τους συγκινεί η εξουσία κι από την άλλη έχασαν, για οποιοδήποτε λόγο, κάθε ελπίδα για τον εαυτό τους.

Η αίσθηση του χιούμορ, αυτής της διαταξικής, πλούσιας σε υποκατηγορίες ομάδας, αλλά μικρής σε απόλυτους αριθμούς, προκύπτει από το γεγονός ότι νοιώθουν πως έχουν ήδη, ή είναι καθ’ οδόν, κερδίσει ή χάσει ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν να κερδηθεί ή να χαθεί. Η απώλεια (ή το κέρδος) εμπλουτίζει τον ψυχισμό τους με μια πολύτιμη αίσθηση ματαιότητας («τούτη η γης που την πατούμε, όλοι μέσα θε να μπούμε») ή, αν θες, τους γλιτώνει από τους βάλτους της ελπίδας. Κι αυτή, ή βιωμένη αίσθηση, χαρίζει σχεδόν πάντα στους αστεϊσμούς τους, κάτι που στους υπόλοιπους προκύπτει, όταν προκύπτει, κατά τύχη: το βάθος.

Φαντάζομαι ότι οι δια Χριστόν σαλοί (δηλαδή τρελοί για χάρη του Χριστού), που στην εποχή τους, γύρω στον έκτο αιώνα, θα πρέπει να έκαναν πολύ κόσμο να γελάσει, κάτι τέτοιοι θα ήταν. Φαίνεται ότι υπάρχουν και κάποιοι που, χρησιμοποιώντας σαν μέσο και το χιούμορ, αποβλέπουν στην κατάκτηση του ανθρώπινου σε ένα ανώτερο επίπεδο. Αν, εννοείται, δεν πεθάνουν εν τω μεταξύ από υπερβολική δόση -κάθε είδους- ή από υπερβολική δουλειά.

Οι παλιοί έλληνες κωμικοί ανήκαν οι περισσότεροι στη δεύτερη ομάδα, μερικοί βρισκόταν ανάμεσα στη δεύτερη και την τρίτη, ενώ ο Χατζηχρήστος ήταν μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης. Αστειεύομαι. Θέλω να σου πω ότι δεν αγνοώ το πόσο σύνθετα είναι στην πράξη τα πράγματα. Η κατάσταση είναι ρευστή κι, έτσι κι αλλιώς, κάθε προσπάθεια περιγραφής της ζωής είναι ουσιαστικά μια προσπάθεια απλοποίησης, ένα είδος ψέματος. Ένα ψέμα όμως απαραίτητο...

Σου υπενθυμίζω πρώτον ότι όλοι οι παραπάνω λειτουργούν σ ένα περιβάλλον που πάσχει από ένδεια κάθε μορφής χιούμορ, παρά το γεγονός ότι παράγει τεράστιες ποσότητες ακούσια κωμικού (ευτυχώς υπάρχουν άνθρωποι όπως ο mr Folios και μας το θυμίζουν) και δεύτερον ότι ο παραλήπτης ενός αστείου πολλές φορές δεν είναι ο ακροατής του. Κρίμα που ο Προμηθέας αποχώρησε, με κάπως υπερβολικό τρόπο είναι αλήθεια, και δεν μπορώ εδώ να παραπέμψω σ’ ένα εξαιρετικό κείμενο του. Δεν αποκλείεται όμως κάτι ανάλογο να ήθελε ν’ αποφύγει.


Τα σκίτσα απο το Cartoon bank.
*

buzz it!

(8) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

16.7.05



Είναι ποιητικόν αυτό εκτός του ζωγραφικού. Κάποιος έλεγε ότι έχει κάτι το γοτθικόν. Θυμάμαι που είχα βγει στην ταράτσα, το είδα και μ' άρεσε.


Απ το βιβλίο των εκδόσεων Ίκαρος, "Ανδρέας Βουρλούμης, Σημειώσεις ενός ζωγράφου, 1938-1940".

buzz it!

(6) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

Νίκη Καραγάτση - "Σαντέ", 1981. Λάδι, 0,19 Χ 0,29. Ανυπόγραφο.

*

buzz it!

(1) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω. 

  • Αγόρασε:

    The Complete Bone του Jeff Smith
    και Locas του Jaime Hernandez.





  • Διάβασε:


    "Well, [...] one of the great unanswered
    questions with comics is why, for example,
    compared to movies, which have been developing
    and growing throughout the 20th century alongside comics.
    Why is it that we've accepted the idea
    that movies can be art, even if they usually aren't,
    but that's still a harder pill to swallow for people
    regarding comics?"

  • Κύτταξε.

*
Τα δύο τελευταία από εδώ.
*

buzz it!

(0) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

Λογοτεχνική γωνιά. 

ή only in America.
*
Αντιγράφω τις πρώτες παραγράφους άρθρου της καθηγήτριας βιολογίας, στο Stanford, Joan Roughgarden.

Διάβασε το προσεκτικά κι όχι διαγωνίως.

Δημοσιεύεται στο τελευταίο τεύχος της ελληνικής έκδοσης του Scientific American (περιοδικό που αξίζει να αγοράζεις και να διαβάζεις συχνότερα):

Τον Ιούνιο του 1997 συμμετείχα για πρώτη φορά στην ετήσια παρέλαση ομοφυλοφίλων «Gay Pride Parade», διασχίζοντας το κέντρο του Σαν Φραντσίσκο. Είχα ήδη δει παρόμοιες παρελάσεις, ωστόσο η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν μοναδική. Ο κόσμος συνωστιζόταν στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Εκείνη τη στιγμή, μου φάνηκε εύλογο αυτό που έως τότε θεωρούσα υπερβολή, ότι δηλαδή ο 1 στους 10 ανθρώπους πρέπει να είναι ομοφυλόφιλος.

Αυτή η αναλογία ομοφυλοφίλων με προβλημάτιζε ως βιολόγο -δεδομένου ότι ο σκοπός της σεξουαλικής επαφής είναι η αναπαραγωγή. Σύμφωνα με τον επιστημονικό μου κλάδο, η ομοφυλοφιλία θεωρείται μια ανεξήγητη ανωμαλία -τότε όμως πώς γίνεται όλοι αυτοί οι άνθρωποι να αισθάνονται έλξη για το ίδιο φύλο; «Μα επειδή έχουν κάποιο ελάττωμα» θα μπορούσε να αντιτείνει κάποιος. «Σε κάποιο σημείο της ανάπτυξης τους (αναπτυξιακό σφάλμα) ή κατά την ανατροφή τους (περιβαλλοντική επιρροή), κάτι πήγε στραβά και έστρεψαν τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις σε λάθος κατεύθυνση». Αν η παραπάνω άποψη ευσταθεί, τότε οι ομοφυλόφιλοι θα πρέπει να αποτελούν ένα παροδικό καπρίτσιο της φύσης, να συνιστούν τους φιλήδονους και ηδυπαθείς κλάδους του γενεαλογικού δένδρου της ζωής, που βλασταίνουν μέχρι να τους αφαιρέσει το ψαλίδι της φυσικής επιλογής, χάριν των καλύτερα προσαρμοσμένων εκπροσώπων του είδους τους.

Το παραπάνω πρόβλημα όμως δεν με άφηνε ήσυχη, οπότε άρχισα να ασχολούμαι με τη λύση του εξελικτικού γρίφου της ομοφυλοφιλίας. Όταν μια θεωρία διατείνεται πως κάτι δεν πάει καλά με τόσο μεγάλο αριθμό ανθρώπων, μήπως φταίει η θεωρία κι όχι οι άνθρωποι; Εκείνη την περίοδο όμως προαισθανόμουν ότι δεν θα μπορούσα να λύσω τον γρίφο, διότι μόλις λίγους μήνες μετά είχα σχεδιάσει να πραγματοποιήσω τη χρόνια επιθυμία μου να αλλάξω φύλο –από άντρας σε γυναίκα. Το μέλλον μου διαγραφόταν αβέβαιο. Φανταζόμουν να αποπέμπομαι από την έδρα που κατείχα στο Πανεπιστήμιο Stanford και να δουλεύω ως σερβιτόρα σε μπαρ για τρανσέξουαλ.

...και συνεχίζει παραθέτοντας ενδιαφέροντα στοιχεία, καθώς και τις απόψεις της, για τη σεξουαλικότητα.

Μα δεν είναι ωραία δομημένο;

ΥΓ. Όχι, δεν απολύθηκε τελικά...

*

Να σε ενημερώσω ότι στο ίδιο τεύχος δημοσιεύεται και άρθρο με τίτλο:
Παχυσαρκία: μια παραφουσκωμένη επιδημία;
και υπότιτλο:
Αυξάνεται ο αριθμός των ερευνητών που κατηγορούν τις ιατρικές αρχές, τις φαρμακευτικές βιομηχανίες και τον Τύπο ότι παραπλανούν το κοινό σχετικά με τις συνέπειες του αυξανόμενου σωματικού βάρους στην υγεία.
Μια φράση από την πρώτη παράγραφο:
Μήπως υπάρχει η πιθανότητα να κάνουμε περισσότερο κακό παρά καλό στα υπέρβαρα ή τα ελαφρώς παχύσαρκα άτομα όταν τα εξωθούμε να περιορίσουν τις προσλαμβανόμενες θερμίδες και να χάσουν βάρος;

Να πάρει η ευχή, πάνω που αδυνάτισα. Πάλι κακό μου έκανα...

*

buzz it!

(5) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

14.7.05

...what "diddy-wah-diddy" means. 

- στους διαδικτυακούς φίλους.
Για τα ελαττώματά τους
(που δεν τα ξέρω).


Σκίτσο R.Crumb. Από το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του περιοδικού Zap.

Δεν με ενδιέφερε ποτέ ο διάλογος. Μάλλον γιατί είμαι πολύ κακός στο σπορ της ταχείας ανταλλαγής επιχειρημάτων και άγαρμπος στην επίδειξη γνώσεων. Αν ζούσα τον 5 ο π.Χ. αιώνα θα ήμουν ο χειρότερος μαθητής του Σωκράτη:
Σωκράτης: -Το δε γε "φαίνεται" αισθάνεσθαί εστίν;
Kukuzelis: -Δώστε μου δυο βδομάδες καιρό και θα σας απαντήσω δάσκαλε. Εν τω μεταξύ μπορώ να σας πω ποιες είναι οι εννέα μούσες...
... άντε μετά να κρατήσεις διάλογο με τέτοια μυαλά. Ωστόσο, η πιθανότητα επικοινωνίας με κάποιο συνάνθρωπο εξακολουθεί να με συγκινεί. Αλλά αυτό το ενδεχόμενο, τις περισσότερες φορές, δεν προϋποθέτει γνώσεις ή απόψεις. Δεν προϋποθέτει καν γνώσεις γραμματικής ή συντακτικού. Μπρος στο ενδεχόμενο της επικοινωνίας, μου είναι παγερά αδιάφορο αν αυτός που είναι απέναντί μου πίνει ή τζογάρει. Ή έχει οποιαδήποτε άλλη αδυναμία, κουσούρι, μειονέκτημα, ψεγάδι, ελάττωμα. Το μόνο που διεκδικώ είναι να τον συμπαθώ. "Και τι είναι επικοινωνία; τι είναι η συμπάθεια;" ρωτάς. H λάθος απάντηση είναι "δεν ξέρω". Η σωστή : "Lady, if you don't know by now, don't mess with it."
*
Η ατάκα είναι του Λούις Άρμστρονγκ όταν τον ρώτησαν τι είναι η τζαζ και το ερώτημα του Σωκράτη είναι από τον Θεαίτητο του Πλάτωνα.
*

buzz it!

(7) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

13.7.05

aspripetraxexaspri's Great Americans©®. 

------------------------------------------


MEL BLANK (1908-1989).

Η φωνή των

  Ντάφυ Ντακ,
  Μπάγκς Μπάνυ,
  Πόρκυ Πιγκ,
  Έλμερ Φαντ
  Γιοζέμιτυ Σαμ,
  Γούντυ Γούντπεκερ,
  Τουήτυ και
  Συλβέστρου,

            μεταξύ άλλων.
*
Η φράση που ο Mελ διάλεξε να χαραχτεί στην επιτύμβιο πλάκα του είναι: "That's all folks".
*
Περνάει απαρατήρητη, αλλά είναι μεγάλη υπόθεση η ηχητική επένδυση μιας ταινίας. Και δεν μιλάω για τα τραγούδια ή τη μουσική. Το είχα καταλάβει από παλιά, με βοήθησε σ' αυτό ο Μελ Μπλανκ, το κατάλαβα και πρόσφατα βλέποντας τους Incredibles, ταινία όπου το ηχητικό περιβάλλον είναι αυτόνομη δημιουργία, πιο επιβλητική, κατά τη γνώμη μου, απ' την κινούμενη εικόνα. Στην Ελλάδα ο μόνος που μου φαίνεται ότι είναι μανιακός με την ηχοληψία είναι ο Πανουσόπουλος ( Μ' αρέσει ο τρόπος που σκέφτεται: "Το βασικό είναι να κάνουμε κινηματογράφο, είτε με κάμερα είτε με βιντεοκάμερα").
*
Δυο καλές ταινίες περί ήχου: η Συνομιλία του Κόππολα και το Μπλόου Άουτ του Ντε Πάλμα. Είναι κι άλλες.
*
ΥΓ. ψάξε-ψάξε, έμαθα ότι ο Mel άρχισε να κάνει τον Έλμερ μετά το 1959, μέχρι τότε τον έκανε ο Arthur Q. Bryan.
*


EMILY DICKINSON

They say that "Time assuages"-
Time never did assuage-
An actual suffering strengthens
As Sinews do, with age-

Time is a Test of Trouble-
But not a Remedy-
If such it prove, it prove too
There was no Malady-

- c.1863


*
Μ' αρέσει, κι ας χρειάστηκε να πάω ως το answers.com, ν' ακούσω πώς προφέρεται αυτό το assuages: τα ποιήματα πρέπει να τ' ακούς κιόλας.(assuage ακούγεται περίπου ασουέιτζ=καταπραΰνω,κατευνάζω, sinew ακούγεται σίνιου=τένων, κν. νεύρο)
*
Τι ποιήτρια! Το από πάνω δεν πρέπει να είναι απ τα καλύτερα της. Άμα τα διαβάσω όλα, είναι 1775, θα σου πω σίγουρα. Από το Emily Dickinson-the complete poems-Edited by Thomas H. Johnson-Faber and Faber 1975.
*

buzz it!

(9) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

11.7.05

Οι εποχές της ειρωνείας. 



ή Τρία + 2 βιβλία:
*
Το ένα είναι "Το μυθιστόρημα του Ξενοφώντα". Του Τάκη Θεοδωρόπουλου, εκδόσεις Πατάκη. Ο φίλος μου ο Συμεών, με κείνη την εντελώς αυθαίρετη διάθεση που τον χαρακτηρίζει, θεωρεί τον Θ., ψωνάρα. Έλα όμως που, με το βιβλίο αυτό, ο Θ. έκανε μπίνγκο σε πολλά ταμπλώ!

Το άλλο είναι η "Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας", του μακαρίτη Α. Φ. Χριστίδη, από το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Μανόλη Τριανταφυλλίδη. Ένα βιβλίο για τη γλώσσα, που ξεκινά με την πρόταση: "Όπως όλοι μας ξέρουμε τα ζώα δεν μιλούν", δεν μπορεί παρά να είναι ένα βιβλίο για μένα και για σένα.

Τέλος το βιβλίο του Δημήτρη Κυρτάτα: "Απόκρυφες Ιστορίες" στις εκδόσεις Άγρα.

Γιατί τα ευαγγέλια, και οι επιστολές του Παύλου, δίνουν ελάχιστες πληροφορίες για τα παιδικά και νεανικά χρόνια του Ιησού; Τόσο λίγες, ώστε οι μετέπειτα αγιογράφοι και υμνογράφοι να καταφεύγουν στα απόκρυφα ευαγγέλια για να βρουν θέματα; Στο πρώτο δοκίμιο τού βιβλίου του, ο Κ. επιχειρεί να απαντήσει, έχοντας κατά νου τη βασική διαπίστωση: οι ευαγγελιστές δεν έγραφαν ιστορία, αλλά θεολογούσαν. Και γράφοντας έδιναν, εμμέσως, τη δική τους απάντηση στο ερώτημα: πότε γεννιέται στ' αλήθεια κανείς, όταν τον γεννάει η μητέρα του ή όταν βαφτίζεται; Πολύ λογικό, ανάλογα με την απάντηση, η ζωή ενός ανθρώπου πριν το βάπτισμα (το οποίο γινόταν τότε σε μεγάλη ηλικία), να έχει ή να μην έχει σημασία. Από κει και πέρα πολλά τα ερωτήματα για τη σχέση των πρώτων χριστιανών με τον κύκλο του Ιωάννη του Βαπτιστή. Κτλ κτλ.

Σοβαρός άνθρωπος ο Κυρτάτας, γράφει προσεχτικά και με σεβασμό για όσους πιστεύουν. Είναι γνήσιος εκφραστής της Αγγλοσαξονικής σχολής (κυρίως Αμερικάνικης) βιβλικών μελετών και μελέτης της ύστερης αρχαιότητας. Μια και είπα Κυρτάτας όμως, προτείνω να προσθέσεις στον κατάλογο των αγορών σου και τον "Κόσμο της Ύστερης Αρχαιότητας" του Πήτερ Μπράουν, εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Ο συγγραφέας είναι πηγή έμπνευσης για όσους προσπαθούν να ανασυστήσουν εκείνη την εποχή.

Δεν ξέρω για σένα, αλλά εγώ τρελαίνομαι με τις ιστορικές περιόδους, κατά τη διάρκεια των οποίων οι άνθρωποι μοιάζουν ν' αλλάζουν τις αντιλήψεις τους. Είναι οι, πώς να το πω, είναι οι εποχές της ειρωνείας.
*
YΓ. Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο "Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν σε παράξενα πράγματα;" του Μ. Σέρμερ, στις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, πρόσεξα ότι μεταφραστής είναι ο Μιχάλης Παναγιωτάκης. Βρε, μπας και είναι ο δικός μας; (1:38 μμ - Ναι! Είναι! Μετάφραση και περιεχόμενο εξαίρετα. Βάλε κι αυτό το βιβλίο στην τσάντα.)
*

buzz it!

(3) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 


Απ το Sweet Sixteen (2002) του Κεν Λόουτς.

Μα πού το ήξερε;

buzz it!

(5) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

8.7.05

...και ξανά προς τη δόξα τραβά. 

ή εμένα γιατί δεν μου λέει κανείς τίποτα;



Αυτήν την ταινία, που τη θυμήθηκα μέσω του Βαρόμετρου, την έχω δει, στην ΤV, και ανήκει στην κατηγορία "είναι τόσο κακή που τελικά είναι καλή". Άμα την πετύχεις, δές την.

buzz it!

(2) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

7.7.05

Αυτογνωσία. 

"Κακό. Κάκιστο αυτό που έγινε. Αλλά τα ήθελε κι ο κώλος τους, ε;".
Ή "αίσχος! αλλά, βρε παιδί μου, πήγαιναν γυρεύοντας".
Ή "τι κρίμα! τι κρίμα! αλλά είναι τόση η αδικία στον κόσμο".
Ή...
Ή...
Ή...

Πρόκειται για την ίδια πάντα πρόταση: "αν και είμαι τόσο καλός άνθρωπος, η θέα του αίματος με συγκινεί". Παραλήπτης του νοήματος, ο ίδιος ο εκφέρων. Δεν είναι αφελής ο κόσμος να επιχαίρει ανοιχτά. Είμαστε υποχρεωμένοι βλέπεις να κοιταχτούμε κι αύριο στον καθρέφτη. Μια κάποια μεταμφίεση είναι απαραίτητη.
*

buzz it!

(3) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

6.7.05

και εξωτερική πολιτική κάνουμε. 

Απ' όσο ξέρω, πέρασε απαρατήρητο. Αν δεν βαριέσαι (είναι βαρετοί οι ρημάδες), τα διαβάζεις και βγάζεις τα συμπεράσματά σου:


buzz it!

(3) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

5.7.05

τα ζευγάρια. 

*
μια γλυκειά κουβέντα:



"Γη ποτισμένη με ιδρώτα" (ή mother India ή Bharat Mata) του Μεχμπούπ Καν (1957)
*
και μια συμβουλή:



"Ένας ιδανικός σύζυγος" (An Ideal Husband) του Όλιβερ Πάρκερ (1999)
*

buzz it!

(1) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

3.7.05

*
Yποδυόμενος τον Φερνάντο Πεσσόα, ενώ αυτός υποδύεται τον Μπαράο ντε Τεΐβε, που ποιος ξέρει ποιον υποδύεται:
"Ανήκω σε μια γενιά -αν υποθέσουμε πως αυτή η γενιά είναι περισσότερα πρόσωπα από εμένα- που έχασε ταυτόχρονα την πίστη της στους θεούς των αρχαίων θρησκειών και την πίστη της στους θεούς των μοντέρνων αθρησκειών. Δεν μπορώ να δεχτώ τον Γιαχβέ, ούτε την ανθρωπότητα. Ο Χριστός και η πρόοδος είναι για μένα μύθοι του ίδιου κόσμου. Δεν πιστεύω στην παρθένο Μαρία, αλλά ούτε και στον ηλεκτρισμό."

buzz it!

(4) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

2.7.05

(1/7/2005)
*
Αν είσαι μάγκας, έξυπνος
και σέξι και ωραίος
θα είσαι Πανιώνιος
και βέρος Χαλανδραίος.
*
Το μότο του:
Στα είκοσι μου, ήθελα ν'αλλάξω τον κόσμο. Τώρα στα σαράντα μου, απλά δεν θέλω ν'αλλάξω εγώ...

*
(2/7/2005)
*
Ένα καθαρά (;) χαλανδραίικο θέμα εδώ:
Άλλο ένα πολυχώρο λοιπόν, για να πίνουμε τα ποτάκια μας, ψάχνουμε άραγε στο Χαλάνδρι; Να καλούμε και τον Περικλή τον Κοροβέση να τα πιεί μαζί μας, λες και μετά το τρίτο-τέταρτο, θα καταλάβει ο Περικλής αν τα πίνει στου "Δουζένη", ή στο μπαράκι της Γκράντ Μπρετάν, ή πάνω στο καφάσι του γειτονικού περίφτερου, παρέα με τον Αλμπανό ιδιοκτήτη και να μιλάνε για την νέα Πολυπολιτισμική Κενωνία που ξημερώνει!

buzz it!

(0) φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

 

This page is powered by Blogger. Isn't yours?